Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

21 jun 2017 11:57
#1
Hallo,

Al vaak gebruik kunnen maken van de informatie op de dit forum. En nu toch even een bericht.

Akeeba backup pro
Sinds de update van 3.6.x naar 3.7.x krijg ik de melding in Akeeba: Output directory unwritable
Dit is een artikel over het onderwerp: www.akeebabackup.com/documentation/warnings/ch01.html#q001

Heb via filezilla de mappen en bestanden even op 777 gezet, maar dan nog blijft het probleem.


Ook het configuration.php bestand geeft een foutmelding: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven.
Terwijl het wel schrijfbaar is volgens de maprechten in Joomla en via filezilla gecontroleerd dat de rechten staan op 644.

Mijn hosting partij (hosting 2go) heeft het zo ingesteld dat er maar 1 ftp gebruiker is, dus het kan niet te maken hebben met verschillende ftp users.

Hopelijk heeft iemand een gouden tip?
  • relaxi
  • relaxi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

21 jun 2017 12:15
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

De kans is toch groot dat het iets met rechten te maken heeft.
Je kunt je provider vragen of ze een rechtenreset op de mappen op jouw account kunnen doen.
Mogelijk is Joomla zelf geen eigenaar van de mappen en bestanden waardoor schrijven niet mogelijk is.

Via de instellingen van Akeeba Backup kun je ook een andere Output-map aangeven.
Probeer dat anders eens om te kijken of de back-up dan wel kan worden weggeschreven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

21 jun 2017 16:30
#3
Je kunt je probleem ook bij Hosting2go voorleggen. Zou ik zeker doen voor je eerst weer van alles uit gaat proberen.
Ze kunnen meestal ook helpen bij Joomla-gerelateerde problemen.
Wij hebben ook twee sites bij hosting2go, en ik heb goede ervaringen met hun helpdesk.
Het probleem wat jij hebt, hebben wij overigens niet (wij maken ook gebruik van Akeeba backup).

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

21 jun 2017 16:34
#4
Bedankt voor jullie reacties!

Het probleem met Akeeba is opgelost. Ik had een wat oudere versie van Akeeba Pro, nu de gratis core er overheen geïnstalleerd en alles werkt weer als een zonnetje. De core heeft tegenwoordig ook een cronjob functie, dus alles automatisch gebackupt.

Het probleem met het configuration.php bestand is er nog wel, ook nog even met extplorer gekeken, en alle rechten zouden goed moeten staan. ftp nu uitgeschakeld voor Joomla, dus kan voorlopig weer verder.
  • relaxi
  • relaxi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Bestanden niet schrijfbaar oa configuration en akeeba

21 jun 2017 16:38
#5
Het is inderdaad wel handig als je eerst controleert of je extensies up-to-date zijn :ohmy:
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.116 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie