Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

verhuizing site ivm akeeba

verhuizing site ivm akeeba

25 aug 2016 17:38
#1
Beste,
Omdat bij mijn provider de PHP versie niet toereikend was om akeeba te installeren, heb ik eerst de site geupgrade naar 3.6.2 en daarna de provider gevraagd de site te verplaatsen naar een server met PHP7.0.
Dat is gebeurd en ik krijg daarbij de volgende foutmelding. "(zie figuur) Het antwoord van de provider was :""Nee, dit betekent dus dat de site niet klaar is voor de nieuwe versie van PHP."" Heb nu de provider gevraagd wat zijn oplossing is voor het probleem. Het kan toch niet zo zijn, dat joomla het probleem vormt?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • sysman
  • sysman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 281

verhuizing site ivm akeeba

25 aug 2016 17:51
#2
Joomla is niet het probleem. En aangezien je de melding ook in de backend krijgt, lijkt het me toch een probleem met serverconfiguratie. Kleine kans dat het toch een extensie is die dwarsligt. Je kunt even in de configuration.php de foutrapportage aanzetten, zodat je misschien de oorzaak van de melding te zien krijgt.
Code:
public $error_reporting = 'development';
Of in de Apache error logs kijken op de server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

verhuizing site ivm akeeba

25 aug 2016 18:59
#3
Dag Astrid,
Ik denk ook, dat Joomla niet het probleem is. Heb configuration.php aangepast, maar dat levert niets op. Kan alleen ontdekken dat Apache 2.4.23 er draait en dat de PHP versie 7.0.10 geïnstalleerd is. Probeer morgen de provider zo ver te krijgen, dat het idd in zijn Server moet zijn.
  • sysman
  • sysman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 281

verhuizing site ivm akeeba

30 aug 2016 11:36
#4
Met de provider afgesproken om de verhuizing naar een andere server ongedaan te maken. Dat is inmiddels gebeurd en alles werkt weer, behalve Akeeba. Moet derhalve maar vertrouwen op de maandelijkse backup van de provider. Dit kan hierbij gesloten worden.
  • sysman
  • sysman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 281
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.259 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie