Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 1.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen

04 aug 2017 22:55 04 aug 2017 23:00 door henkje.
Heeft onderwerp gestart
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #1
site gzarcen.nl
Joomla 1.5
betr. moduletypen mod_simplecalendar en mod_latestnews

Geachte forum leden,
Andere gebruikers hebben geprobeerd op de voorpagina van onze site een extra foto-aankondiging te doen. Sindsdien is de layout van de kolommen agenda en berichten beschadigd. Als er in de moduul agenda of in de moduul nieuws een regel aangeklikt wordt opent zich de daar onder staande tekst, maar de layout is verstoord. De header is verdwenen en er staat alleen

header-gza

. Onder de menuknoppen

Agenda

of

Nieuws

staan dezelfde regels als in de kolommen, maar als deze aangeklikt worden is wel de headerkop aanwezig. Weet iemand wat er hier verkeer gegaan is en hoe dit te herstellen?
henkje
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Meer
05 aug 2017 06:20
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #2
Nu ga ik er van uit dat de header/hoofd afbeelding, dat is diegene die verdwijnt, een module is. Die zou je terug moeten vinden bij de modules en kijk eens of je kan instellen dat deze op alle pagina's getoond word.
ArjanR
Bekend met Joomla!NL
Bekend met Joomla!NL
Meer
05 aug 2017 06:26
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #3
:off:
Allereerst, je draait op J 1.5 terwijl wij inmiddels al bij versie 3.7.4 zitten. Zorg dus je ook zo snel mogelijk overstapt naar J 3 voor je veiligheid. J. 1.5 wordt al jaren niet meer ondersteund.:back:

Als ik nu op je site zie, zie ik niets vreemds.
Vermoed echter dat er mogelijk een te grote foto wordt geplaatst?

Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Romke
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Meer
06 aug 2017 17:11
Heeft onderwerp gestart
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #4
Het gedeeltelijk verdwijnen van de layout wordt pas zichtbaar als een van de regels in de kolom agenda of nieuws aangeklikt wordt. De header is dan verdwenen. Ik heb van de site een wat oudere kopie op mijn PC onder XAmpp, waar deze fout nog niet optreedt en ik had al in de modules naar verschillen gezocht tussen de server en de PC, maar geen verschillen kunnen vinden, behalve dat het op de PC wel goed werkt, maar op de server niet. Er is inderdaad een module GZA-Header. Hierin bevindt zich een kolom Menutoewijzing, die op "alle" staat. Als ik deze op selecteer zet en bijv. de regel Agenda kies kan ik wel de header in en uitschakelen van het agendaoverzicht onder de menuknop Agenda. Echter dit heeft geen invloed op een aangeklikte agendaregel uit de kolom agenda. Daar blijft de header weg. Ditto met de menuknop nieuws en aanklikken van een regel uit de kolom nieuws, ook hier blijft steeds de header weg. Op advies van Romke heb ik de headerfoto in de headermodule geprobeerd te verkleinen, maar dan wordt overal de header (ook op de homepage) te klein en desondanks verschijnt er geen header op een geopend agendabericht van de agenda kolom. Verder is het me opgevallen dat op de PC op de pagina Modulebeheer in de kolom volgorde alles op 1 staat, behalve de GZA-Header op 0 en GZA nieuws op 2. Op de server staat hier alles op 1. Ik heb geprobeerd deze getallen te overschrijven met de waarden van de PC, maar als ik dan het kleine icoontje aanklik voor volgorde opslaan of als ik de pagina modulebeheer verlaat springt alles weer terug naar 1. Deze volgorde kolom is me niet zo duidelijk en ik weet ook niet of dit iets met de fout te maken zou kunnen hebben. Waar kan ik nog meer naar kijken?
henkje
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Meer
07 aug 2017 09:12
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #5
Ik vermoed dat er iets niet goed gaat met het herschrijven van je url. Dat kan je testen door url herschrijven uit te zetten. Op een of andere manier komt er een menu-(categorie-)naam in de afbeeldings-url terecht. Hetzelfde probleem treedt overigens op als je wel via je menu-item Agenda naar de agenda gaat en dan een individueel agenda-item selecteert.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .

Astrid
Moderator + Technisch team
Meer
07 aug 2017 23:34
Heeft onderwerp gestart
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #6
Hallo Astrid,
bedankt voor je antwoord. De naam van de afbeelding is header-gza, dit is ook de naam van het moduul en er is ook een categorie gza. Dit alles ter onderscheid van anderen headers, die ooit in de vakken linksonder op de site gestaan hebben. Je bracht me wel op het idee om wat te experimenteren met de url van de header afbeelding in de GZA-header moduul, door hier ook gzarcen.nl voor te zetten, maar dit werkte niet. Na terugzetting van de originele url, lijkt nu in eens alles in orde te zijn. Ik heb overigens niet gevonden waar ik url herschrijven kan uitzetten. Kan je me dit nog even laten weten? Daarna kan ik dit draadje afsluiten. In ieder geval bedankt!
henkje
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Meer
08 aug 2017 06:55
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #7
Dat vindt je onder Systeem - Algemene instellingen - tabblad website

Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .

Romke
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Meer
08 aug 2017 14:04
Heeft onderwerp gestart
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #8
Ik had hier al gezocht, maar bij mij staat onder Website->Algemene Instellingen->Website alleen onder het kopje SEO instellingen iets over Zoekmachinevriendelijke URL's en Voeg een achtervoegsel toe aan URL's. Bedoel je een van deze items?
henkje
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Meer
08 aug 2017 14:15
Gedeelte layout verdwijnt bij aanspreken modulen #9
Er moet er nog 1 staan, zo uit mijn hoofd zelfs met een gevarendriehoekje erachter. Maar aangezien je oorspronkelijke probleem opgelost is en we nu off-topic gaan, sluit ik dit draadje. Mocht je dit echt nog verder uit willen zoeken, maak dan een nieuwe vraag aan.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .

Astrid
Meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Zaterdag 20 oktober is er een volledige dag georganiseerd over RSFORM!PRO. Interessant voor iedereen die gebruik ma… https://t.co/Crolk5uEon

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2018 - Joomla!NL | Gehost door Wned