Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Forumregels

Wij houden ons op het forum aan de volgende etiquette om er voor te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk uit het forum kan halen:

Forumregels

  1. Leden zijn zelf verantwoordelijk voor de persoonlijke informatie die ze geven en de gebruikersnaam die ze kiezen. Je hoeft je niet onder je eigen naam te registreren. Dit is een openbaar forum waar iedereen zich kan registreren, dus iedereen kan de berichten en andere informatie lezen. Het is ook mogelijk dat berichten vindbaar worden met zoekmachines.
  2. Per persoon mag er één account worden gemaakt.
  3. Een eenmaal aangemaakt hoofdaccount kan niet worden verwijderd.
  4. Leden moeten berichten plaatsen op een manier die respectvol is voor andere forumgebruikers. Schelden op andere leden wordt niet getolereerd en zal leiden tot een waarschuwing.
  5. Leden dienen zich niet als moderators te gedragen. Als leden iets opmerken dat in strijd is met dit document, dan zijn ze welkom om de moderators hierop te attenderen. Gebruik hiervoor de knop "Rapporteren aan moderator". Ga niet zelf op dergelijke berichten reageren. Leden die zich gedragen als moderators kunnen een waarschuwing krijgen.
  6. Berichten moeten in een passend forum worden geplaatst. Lees de forumomschrijvingen te lezen voordat je een bericht plaatst.
  7. Leden moeten een passende, beschrijvende en inhoudelijke titel gebruiken bij het plaatsen van een nieuw onderwerp. Voorbeelden van slechte titels zijn: "Help!", "Was is dit?", “Vraagje”, etc.
  8. Bij het reageren moeten leden bij de inhoud van het onderwerp blijven of een nieuw onderwerp starten. Dit betekent niet dat je niet terloops wat off-topic opmerkingen kan plaatsen, maar zorg er voor dat het originele onderwerp niet helemaal verandert. Forumonderwerpen dwalen van nature soms af. Wanneer dat gebeurt, is het een goede gewoonte om een nieuw onderwerp aan te maken.
  9. Reclame om commerciële belangen is niet toegestaan in je berichten, bijlagen, onderschrift en avatar: niet in tekst, niet in de vorm van afbeeldingen, en zeker niet in de vorm van linken naar commerciële pagina's in de hoop hits te genereren. Neem contact op of kijk hier voor de mogelijkheden om reclame te maken op onze site.
  10. Het ongevraagd sturen van privéberichten (PM) aan leden (en dus ook aan moderators), wordt beschouwd als spammen. Wanneer dit wordt geconstateerd kan dat leiden tot het ontzeggen van de toegang tot het forum.
  11. Als je een ongepast privébericht (PM), of een e-mail die verstuurd is via dit forum, ontvangt, dan kan je de e-mail doorsturen naar het algemene Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
    Noot: plaats zulke PM’s of e-mails niet op het forum.
  12. De bepaling van wat beschouwd wordt als onfatsoenlijk, vulgair, ongepast of anderzins niet voldoen aan deze forumregels zoals beschreven in deze punten, is aan de moderators en niet de gebruikers.

Postregels

  1. Op het forum wordt ABN gesproken. Dus geen onduidelijke dialecten of een compleet andere taal.
  2. Doorzoek voordat je een vraag stelt eerst het forum. Jouw vraag of opmerking kan al eerder gepost, bediscussieerd of zelfs opgelost zijn.
  3. Posts moeten on-topic zijn m.b.t. het forum en het onderwerp waarin je post. Moderators mogen verkeerde posts naar de juiste locatie verplaatsen of verwijderen.
  4. Moderators mogen verkeerd geplaatste posts naar de juiste locatie verplaatsen of verwijderen. Als je zelf ontdekt hebt dat je verkeerd geplaatst hebt, gebruik dan de optie "Rapporteren aan moderator". Als je het op tijd ontdekt, kan je ook een regeltje toevoegen aan je vraag. Plaats in ieder geval zelf geen nieuwe vraag.
  5. Gebruik een titel voor je vraag die duidelijk weergeeft waar je post over gaat. Iets als 'Help' of 'Waarom werkt dit niet' zijn GEEN goede onderwerpen.
  6. Stel 1 vraag per topic. Als je meerdere vragen hebt, maak dan meerdere topics aan. Hierdoor geeft de titel duidelijk aan waar de vraag over gaat, blijft het forum overzichtelijk en heb je meer kans op antwoord.
  7. Gebruik geen woorden als 'Belangrijk', 'Spoed', 'Dringend' of 'Urgent' in je onderwerpen. Alle posts hier worden gezien als belangrijk.
  8. Leg je probleem goed uit, en geef zoveel mogelijk gegevens die van belang kunnen zijn zoals serverinformatie, Joomla! versie en browser.
  9. Gebruik niet allemaal hoofdletters, overbodige vraag- en/of uitroeptekens of overbodige emoticons in je onderwerp of post.
  10. Zet een link naar je website in je post (uiteraard alleen als je website online bereikbaar is). Op deze manier kunnen andere forumleden meekijken.
  11. Er mogen alleen links in posts worden geplaatst die verwijzen naar websites die voldoen aan de volgende regels:
    • De websites mogen niet discrimenerend of haatdragend zijn
    • Zogenaamde 'adult' of 18+ websites zijn niet toegestaan
    • Geen links naar illegale downloads of websites die illegale diensten aanbieden.
  12. Het forum mag niet adviseren/helpen bij het zoeken naar een oplossing of een oplossing aanbieden, als het gaat om verzoeken voor aanpassingen in commerciële extensies/templates of vrij te gebruiken extensies/templates waarbij de ontwikkelaar heeft aangegeven dat een aanpassing niet is toegestaan. Voor verzoeken om footers in extensies/templates te laten aanpassen moet contact worden opgenomen met de ontwikkelaar zelf.
  13. Een moderator mag een link verwijderen. In geval van niet correcte links, zal dit direct door de moderator worden gedaan, zonder overleg met de TS. In het geval de moderator twijfelt over de noodzaak van de link of inbreuk op de privacy verwacht door de geplaatste link, dan zal in overleg via PM deze link worden verwijderd.
  14. De moderator verwijdert alleen een link als hierdoor de leesbaarheid van het topic gewaarborgd blijft.
  15. Het is niet toegestaan om binnen een periode van twee weken een post omhoog te kicken (het plaatsen van een reactie zonder extra info om zo je vraag hoger in de lijst te krijgen). Dit wordt ook wel postbumping genoemd.
  16. Plaats geen (nieuwe) vragen in een topic van een ander. Als de Topic Starter (TS) zijn topic afsluit, zal jouw vraag nooit beantwoord worden. Maak dus altijd een eigen vraag aan.
  17. JoomlaNL is een publiek forum. Alle geplaatste berichten zijn openbaar voor leden, niet-leden en zoekmachines. Geplaatste berichten worden niet aangepast of verwijderd. Enige uitzondering vormen posts die niet aan de forumregels voldoen.
  18. Alhoewel de administrators en moderators hun best doen alle posts te bekijken en posts die niet aan de regels voldoen te verwijderen, is dit op een groot forum een vrij lastige taak. Alle berichten geven dan ook het standpunt van de auteur weer en de eigenaren van het forum kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van de berichten.

Commerciële posts

  1. Commerciële posts mogen uitsluitend geplaatst worden binnen het forum Commerciële posts.
  2. Er dient altijd een geldig KvK- nummer of een geldig ondernemingsnummer te worden vermeld bij het reageren.
  3. Er kan uitsluitend via een PM gereageerd worden op een bericht in het forum Commerciële posts, het vermelden van een e-mailadres is niet toegestaan.
  4. Als iemand via een PM reageert op een bericht in dit forum, moet verplicht in een reactie worden gemeld dat dit is gedaan. Als je deze regel overtreedt, zal de toegang tot het forum je ontzegd worden.
  5. Leden die vragen om een dienst waar kosten aan verbonden zijn, dienen vooraf een budget op te geven of een offerte te vragen.
  6. Leden die een dienst tegen betaling aanbieden dienen een offerte op te stellen met een duidelijke omschrijving.
  7. Joomla!NL kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de geleverde resultaten van de opdrachtnemer noch voor het niet nakomen van de betalingsverplichting van de opdrachtgever.

Community regels

  1. Ben je nieuwkomer op dit forum, stel je dan voor in het Voorstelforum met wat algemene informatie en eventueel hoeveel ervaring je al hebt met Joomla!
  2. Help anderen. Dit forum is een gemeenschap en dit werkt het beste wanneer leden informatie delen.
  3. Wees geduldig. Alle deelnemers van dit forum gebruiken dit forum en nemen in hun eigen tijd deel aan discussies.
  4. Geef feedback. Als iemand je helpt door bijvoorbeeld een vraag te beantwoorden, probeer dan een reactie te geven waaruit blijkt of de oplossing heeft geholpen of niet.
  5. Wees vriendelijk voor nOObs (nieuwkomers). Val ze niet aan omdat ze de forumregels niet toepassen maar wijs hen vriendelijk op eventuele regels. Weet je nog je eigen eerste stappen met Joomla?
  6. Maak duidelijk aan de lezers van je vraag of je probleem is opgelost en bedank de mensen die je hebben geholpen. Vermeld tevens hoe je probleem is opgelost.
  7. Het hele forum is niet bedoeld voor schelden, grof taalgebruik en beledigingen. Als je een plaats nodig hebt om je problemen eruit te gooien dan is dat prima, maar let op je taalgebruik. Misbruik of beledigingen zijn niet toegestaan.

Streng verboden

  1. Spamming: het posten van reclame in het forum is niet toegestaan.
  2. Flaming: post geen beledigende, grove, vulgaire, haatdragende, racistische, seksistische of obscene berichten in het forum.
  3. Crossposting: je posts vallen maar in één categorie. Het is dus niet nodig om dezelfde post in meerdere forums te posten.
  4. Illegale zaken: post geen materiaal waar copyrights op rusten of links naar websites met illegale software.
  5. Het verspreiden van (links naar) adult content via het forum en/of via privé berichten (PM).
  6. Als je iets doet wat onder bovenstaande punten valt dan zal dat verwijdering van het bericht tot gevolg hebben en zal de toegang tot dit forum je ontzegd worden.

Technische regels

  1. Het verwijderen van verouderde berichten zal plaatsvinden 'wanneer nodig' om zo optimale prestaties van het forum en zoekopdrachten te verkrijgen.

Handtekening

  1. Moet ingevoerd worden in je Profiel, en niet handmatig toegevoegd worden aan je berichten.
  2. Mag in een bescheiden vorm informatie over je eigen bedrijf bevatten. De beheerders bepalen hierin de maat.
  3. Als je informatie over je bedrijf vermeldt dient er tevens een geldig KvK- nummer of ondernemingsnummer in je handtekening te staan.
  4. Mag maximaal 1 smiley bevatten.
  5. Mag 2 klikbare links bevatten, URL's of mailto. Je mag hiervoor alleen hyperlinks gebruiken, géén gelinkte tekst:
    KLIK HIER en vervolgens een hyperlink maken naar een website = FOUT

    jouwsite.nl en vervolgens een hyperlink naar de genoemde website = GOED
  6. Mag maximaal twee (2) kleuren bevatten. Hyperlinkkleur wordt bepaald door het forum en wordt hierbij niet meegeteld.
  7. Maximale fontgrootte mag niet groter zijn dan normaal.
  8. Mag maximaal uit vier (4) regels bestaan inclusief witregels. Regels die linken naar tips en tekst binnen JoomlaNL zijn uitgezonderd hiervan.
  9. Mag geen links bevatten naar andere fora, threads, of posts.
  10. Een handtekening die beledigend is naar Joomla!, de leden of de beheerders van de website, is nadrukkelijk verboden.
  11. Wij behouden ons te allen tijde het recht voor om jou te vragen je handtekening te veranderen, of dit voor jou te doen als deze niet aan de regels voldoet.

Het publiceren van je eigen Joomla! website

  1. Je website moet gebouwd zijn in Joomla!
  2. De volledige url dient als onderwerp te worden gebruikt.
  3. De website moet af zijn, niet in aanbouw en actief zijn.
  4. Vermeld verder de volgende gegevens in het topic:
      • Een klikbare url naar de website.
      • De gebruikte versie van Joomla!
      • Alle gebruikte extensies.

Let op: Als je een vraag hebt naar aanleiding van een gegeven suggestie, maak hiervoor dan een nieuw draadje aan. Dit forum is niet bedoeld voor het stellen van vragen!

Moderators & teamleden

  1. Veranderingen aan deze regels worden vooraf zorgvuldig besproken door de teamleden en bij een meerderheid direct doorgevoerd.
  2. Om er zeker van te zijn dat iedereen zich aan de regels houdt zijn er Moderators die verschillende forums beheren.
  3. Moderators hebben extra rechten op het forum. Ze kunnen threads sluiten en/of verwijderen, kunnen ze verplaatsen, bewerken en sticky maken.
  4. Alleen moderators hebben het recht om ongevraagd een PM aan een forumlid te sturen.
  5. Het technisch team verzorgt de technische achtergrond van het forum.
  6. Als je denkt dat iemand zich niet aan de regels houdt, rapporteer de post dan door op de knop 'Rapporteren aan moderator' te klikken.
  7. Als zij dit nodig achten in het belang van het forum, dan kunnen de beheerders van het forum altijd, zonder opgaaf van reden berichten, onderwerpen of zelfs gebruikers van dit forum verwijderen.
  8. Het technisch team kan, indien nodig PM-berichten van de forumleden inzien.
  9. Als je denkt dat een Moderator zijn macht misbruikt, rapporteer dit dan door op de knop 'Rapporteren aan moderator' te klikken.
  10. Als je denkt dat de beheerder zijn macht misbruikt, dan ben je natuurlijk vrij om een ander forum te zoeken.

Voor al onze websites, en dus ook voor dit forum, hebben we Gebruiksvoorwaarden en een Privacy Statement opgesteld. Veel plezier op de forums, door anderen te helpen kan je zelf ook veel leren.

Als je niet zeker bent over deze regels, neem dan gerust contact op met de beheerder.

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Let op: Wacht met updaten naar Joomla! 3.8 als je een YOOtheme Pro template gebruikt. Door een bug werkt je templa… https://t.co/n32AvFGuv4

Joomla! 3.8.0 is beschikbaar. Meer dan 300 verbeteringen en enkele nieuwe toepassingen. Maak altijd eerst een backu… https://t.co/IIwA6GC2Yd