Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Veilig pad

Veilig pad

26 mei 2015 08:41
#1
Ik ben bezig met de installatie van VM3. Echter krijg ik de volgende melding:

Fout

vmError: Waarschuwing, de Veilig pad is leeg, vanwege veiligheidsredenen is het zeer belangrijk een map aan te maken in een pad dat niet via een URL toegankelijk is, maak daarin ook een map 'Facturen' om de gevoelige gegevens veilig in op te slaan. Voor uw systeem stellen wij als pad voor /mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/vmfiles/, gebruik deze link naar de configuratie

vmError: Waarschuwing, de Veilig pad is leeg, vanwege veiligheidsredenen is het zeer belangrijk een map aan te maken in een pad dat niet via een URL toegankelijk is, maak daarin ook een map 'Facturen' om de gevoelige gegevens veilig in op te slaan. Voor uw systeem stellen wij als pad voor /mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/vmfiles/, gebruik deze link naar de configuratie


Ik heb op mijn ftp server van mijn hosting meerdere mapjes staan, elk mapje is een andere Joomla website. Ik heb zowel in de root (waar dus al die mapjes staan) een mapje 'vmfiles' aangemaakt als in het mapje van de huidige website (Beide met rechten op 777). Helaas krijg ik na de pad te hebben toegevoegd onder Configuratie > Template de volgende melding:

Fout

vmError: Waarschuwing, de Veilig pad is niet bereikbaar (bestaat niet of geen rechten), vanwege veiligheidsredenen is het zeer belangrijk een map aan te maken in een pad dat niet via een URL toegankelijk is, maak daarin ook een map 'Facturen' om de gevoelige gegevens veilig in op te slaan. Voor uw systeem stellen wij als pad voor /mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/vmfiles/, gebruik deze link naar de configuratie


Ik denk dat ik de map op de verkeerde plek aanmaak OF het pad (/vmfiles/) verkeerd invul onder Templates, maar waar moet het mapje dan komen of wat moet ik als pad aangeven?
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Veilig pad

26 mei 2015 10:13 - 26 mei 2015 12:48
#2
VM geeft toch zelf het pad aan en de map waar je de map invoices in aan moet maken? En die map Facturen hoef je overigens niet aan te maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 26 mei 2015 12:48 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Veilig pad

26 mei 2015 10:34
#3
Klopt, en als ik dat pad dus volg (in mijn geval de root van mijn ftp server) en daar de map vmfiles aanmaak dan werkt het dus niet?

In de errors van mijn eerste berichtje staat juist dat ik de map 'Facturen' wel aan moet maken?

om het duidelijker uit te leggen: in de /mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/ staat dus de map van mijn joomla website dus bijvoorbeeld: /mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/Website Daar staan dan de mapjes en bestanden van joomla in.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Veilig pad

26 mei 2015 11:25
#4

OF het pad (/vmfiles/) verkeerd invul onder Templates

Als je dat invult is het inderdaad verkeerd. Zoals al aangegeven, geeft VM duidelijk het pad aan. Dus je moet dit invullen:

/mnt/webp/d2/81/51842281/htdocs/vmfiles/

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Veilig pad

26 mei 2015 12:33
#5
Bedankt, dit was inderdaad de oplossing (stom van mij om de rest weg te laten)
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.219 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie