Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

30 nov 2015 01:13 - 30 nov 2015 01:14
#1
Ik wil een webshop opzetten met Virtuemart waar pictogrammen van gedownload kunnen worden tegen een kleine vergoeding. Tot zo ver geen punt (concept heb ik zelfs al draaien in proef). Maar ik wil de klant ook de mogelijkheid bieden om een abonnement te nemen waarmee ze bijvoorbeeld voor een bepaald bedrag per maand recht hebben op X downloads. Ik heb al gezocht of in de extentions bij Virtuemart iets kan vinden wat dit ondersteund, maar tot nu toe zonder succes. Misschien dat iemand hier een oplossing voor kent? Ik wil het bij voorkeur met extensies doen en niet iets laten programmeren, volledig op maat in PHP omdat ik er dan wel heel erg van afhankelijk wordt.
Laatst bewerkt 30 nov 2015 01:14 door leon@pictomaat.nl.

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

30 nov 2015 11:01
#2
Zal lastig worden. Misschien even naar deze kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

30 nov 2015 11:31
#3
Hoi Astrid. Inderdaad, het is een lastige om te vinden. Het bedenken was niet zo moeilijk ;-) Ik heb de link gevolgd en naar deze Shopper group changer gekeken. Ik snap waar je aan denkt en dat zou inderdaad wel een alternatief pad kunnen zijn: naarmate je meer afneemt ga je dan per item minder betalen. Klantenbinding wordt daarmee groter. Ik zal het idee eens overwegen. Misschien dat anderen nog suggesties hebben. Een heel andere aanpak zou zijn om het in een ander platform op te lossen. Maar daar heb ik nog helemaal geen onderzoek naar gedaan en tot nu toe wist ik altijd alle ideeën wel links of rechtsom in Joomla ++ te fixen. Ik had zelf ook nog even aan RSMembership zitten denken, maar dat werkt niet in combinatie met Virtuemart. De wens is om Virtuemart wel hier onder in te zetten; immers, ik wil de keuze bieden in OF abonnement OF losse verkoop.

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

30 nov 2015 11:43
#4
Ik had ook al aan een subscription extensie gedacht, maar dat is het inderdaad ook niet. Waar ik over struikel is het aantal downloads. Ik dacht bij die shopper group changer meer aan het kopen van een virtueel product (lidmaatschap) en dat ze dan na het kopen van dat virtueel product in een andere shopper groep komen en een maand lang gratis kunnen downloaden. Maar dan heb je dus weer een onbeperkt aantal downloads. Misschien ook eens naar deze kijken?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

03 dec 2015 18:25
#5
Dank voor de tip. Dat is ook een optie. Slim met coupons omgaan.. Ik zou dan liefst de coupon te koop aanbieden; deze vertegenwoordigd dan een waarde die je kunt verzilveren bij een volgende aankoop. De coupon moet dan wel een restwaarde aan kunnen. Dus iedere keer wanneer je iets koopt zet je de coupon in en vermindert de waarde een beetje....

Lidmaatschap op downloadable producten uit VirtueMart

03 dec 2015 18:29
#6
Voor zover ik het begrijp onder Gift Certificate Features, moet dat dus kunnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.966 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie