Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Cart variation virtuemart 3

Cart variation virtuemart 3

27 jan 2015 19:56
#1
Beste iedereen,

al vaak als gast over dit forum heen gebladerd en eigenlijk altijd alles gevonden wat ik moest.
alleen nu loop ik toch echt tegen een probleem aan dus vandaar toch maar even geregistreerd.

Het probleem:
Door een stomme fout van mezelf mijn webshop vernietigd (geen back up i know stomstomstom).
nu ben ik bezig alles opnieuw op te bouwen en dacht ik weet je wat gelijk maar naar VM3.x onder Joomla3.x gaat allemaal goed tot ik bij de speciale velden aankom.
in VM2 kon je via cart variation opties aangeven bij producten waarbij de prijs gewijzigd werd.
in VM3 kan ik deze variant niet vinden en ik heb alle opties uit de lijst geprobeerd maar geen van allen doen wat ik wil, doe ik iets fout, zie ik iets over het hoofd of zal ik gewoon terug gaan naar Joomla 3.x en VM 2.5.x??

graag hoor ik van jullie alvast bedankt voor de moeite.

Groet Anton
  • KiekisNL
  • KiekisNL's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Cart variation virtuemart 3

27 jan 2015 20:59 - 27 jan 2015 20:59
#2
Hallo Anton,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik zou zeker met de laatste versies werken. Je moet (lijkt onlogisch) , een veld van het type tekst aanmaken.
Als je de mogelijkheid hebt om lokaal of in een submap een testomgeving met VM voorbeelddata op te zetten, dan zou ik dat zeker doen. Heb je een mooi "spiekbriefje".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 27 jan 2015 20:59 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Cart variation virtuemart 3

27 jan 2015 21:20
#3
dankje voor de info,

het probleem is dat ik opties wil toevoegen met bij behorende prijzen.
ik heb ook al de custum drop box forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...pecial-fields#111099 geprobeerd en dat werkt, het enige probleem is dat ik het dan bij 1 optie moet laten en niet dat de klanten compleet hun eigen pakket kan samen stellen iets wat met de Cart Variation in VM2.5.x wel ging

en een test omgeving heb ik wel, alleen heb ik weinig aan omdat ik mijn live site een beetje heel erg heb verkloot door hem per ongeluk te deleten :-/

groet Anton
  • KiekisNL
  • KiekisNL's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Cart variation virtuemart 3

27 jan 2015 22:49
#4
soms heb je wel eens een eureka momentje nu die had ik ook :-D.
het custum dropbox menu werkt perfect nu.
ik wilde namelijk van 1 optie de prijs er bij zetten en zodra ik er een € of ander teken bij zette flipte hij.

wat blijkt als je de = vervangt door een - of een + dan telt hij het er bij op of telt het er af
lackjack mount 24.95 @+20.618, FireBracket MSA 24.95 @=260.247

ik had het in de documentatie niet terug gevonden maar eigenlijk best simpel zeg maar.
  • KiekisNL
  • KiekisNL's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.772 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie