Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Ideal hoe en wat

Ideal hoe en wat

08 okt 2015 14:26
#1
Okee misschien een domme vragen, maar ik ga in een webwinkel voor een klant Ideal implementeren (Joomla 3.4 en VM 3) En dat heb ik nog niet eerder gedaan (dat Ideal)

Nu loop ik tegen wat vragen aan waarvan ik het antwoord niet zo snel kan vinden....

Maakt het uit welke bank je hebt? Kun je bij de RABO bank ook elke plugin van Ideal gebruiken? Ik zie dat ze met omnikassa werken.

Ik zie bijvoorbeeld ook omnikassa en multisafepay of Mollie Zijn dat weer financiële diensten die de betalingen afhandelen? En zijn die dan ook met alle banken compatibel?

De bank zegt dat deze eerst de site moet goedkeuren voor Ideal aan kan. Dus ik neem aan dat er ook verkeerde plugins bestaan?
Zelf kom ik nu uit op de ccIDEAL. Is deze goed? Voor ik ga kopen wil ik dat eigenlijk even zeker weten...

Bedankt alvast!
Gemarkeerd als webneus door: Jelle
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Ideal hoe en wat

08 okt 2015 15:37
#2
Met ccIdeal heb je een betrouwbare extensie van een Nederlandse ontwikkelaar.
Deze extensie kan met alle banken overweg en is goed te integreren met VM, Hikashop of andere webshop-extensies voor Joomla.

Een alternatief is JDiDeal.
Ook hiermee integreer je eenvoudig ideal in je website.

Het is wel het makkelijkste om met een dergelijke extensie te werken, omdat die al zo is ingericht dat het makkelijk is in te passen in je website.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Re:Ideal hoe en wat

08 okt 2015 16:16
#3
Ik zou zelf kiezen voor Mollie. Het voordeel is dat je dan gemakkelijk extra betaalmethodes kunt toevoegen zonder dat je opnieuw iets moet installeren. Mollie heeft op de site een overzicht van veel gebruikte modules staan waaronder voor Joomla.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Ideal hoe en wat

08 okt 2015 18:10
#4
Okee Mollie.
Maar kan dat ook met de Rabobank?
En dan betaal je per transactie geloof ik toch?

Hmm sowieso ook even met de klant overleggen als het per transactie gaat kosten. Of is dat bij dei ccIdeal ook?
Ik weet niet of extra betaal modules gewenst zijn.
Paypal zit toch ook al in Virtuemart, dus wat is er dan handiger aan Mollie?
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Re:Ideal hoe en wat

08 okt 2015 18:18 - 08 okt 2015 18:20
#5
ccIdeal is slechts de technische module die nodig is om transacties te verwerken op je website. Daarnaast heb je een overeenkomst nodig met een aanbieder van Ideal. Dat kan een bank zijn, maar ook een payment service provider zoals Mollie. Transactiekosten heb je altijd mee te maken. Je klant zal een overeenkomst hier voor moeten afsluiten.
Betaalmethoden voor bijvoorbeeld België of Duitsland zijn bij Mollie eenvoudig te activeren.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 okt 2015 18:20 door Peter.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Re:Ideal hoe en wat

09 okt 2015 10:35
#6
Aha, het begint wat duidelijker te worden. Dit hangt natuurlijk ook dan weer af van wat de klant wil uiteindelijk...
Voor zover we nu weten zal ze alleen in Nederland verkopen. Dit is omdat het om eetbare en bederfelijke produkten (of dat handig is dat is weer een andere discussie) gaat en deze mogen niet te lang onderweg zijn.
Tot zover bedankt, ik sta nog open voor suggestie :)
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Ideal hoe en wat

09 okt 2015 11:05
#7
Ik sluit dit draadje omdat je hier voldoende informatie hebt gekregen over de mogelijkheden om Ideal te implementeren in VM. Het maken van een keuze voor een PSP heeft niets meer te maken met Joomla/VM.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie