Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

23 jan 2015 16:12
#1
Als de klant kiest voor vooruitbetaling hoort hij bij een bestelling een mail te krijgen met de bankgegevens om het geld over te maken. Deze mail wordt helaas niet verzonden.
Zelf krijg ik wel alle mails binnen zoals een klantregistratie en een nieuwe bestelling.

In virtuemart, configuratie, afrekenen staat bij de standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar klant:

Bevestigd door de klant
Bevestigd
Geannuleerd
Teruggegeven
Verzonden

Meer optie's kan ik niet toevoegen.
Heeft iemand nog een suggestie?

Joomla 3.3.6
Virtuemart 3.0.2
  • harryb
  • harryb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 159

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

23 jan 2015 16:21
#2
Staat bij de configuratie van je betaalmethode ook als bestelstatus "Bevestigd door klant"?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

23 jan 2015 16:36
#3
"Bevestigd door klant" staat er inderdaad.
  • harryb
  • harryb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 159

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

23 jan 2015 20:43
#4
De optie om via het contact formulier een mail te sturen werkt ook en tevens de optie om een kopie naar jezelf te sturen.
Alleen de optie mail naar de klant bij een bestelling werkt dus niet.
  • harryb
  • harryb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 159

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

27 jan 2015 23:29
#5
Inmiddels ben ik er achter wat het probleem is. De mail is gewoon verzonden, maar komt in de ongewenste map terecht van de mailbox.
Maar hoe komt het dat de mail in de ongewenste map terecht komt?
  • harryb
  • harryb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 159

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

28 jan 2015 08:14
#6
Dan zou ik even controleren of het e-mailadres van de verzender ergens op een blacklist staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37114

Bij voorruitbetaling krijgt de klant geen mail

28 jan 2015 19:28
#7
Het bleek dat ik zelf maleware op mijn pc had en daardoor op de blacklist gekomen.
Maleware op mijn pc verwijdert en mijn ip-adres van de blacklist afgehaald.
Nu komen de mails weer aan zoals het hoort.

Bij deze dus opgelost.
Astrid weer bedankt voor het meedenken!
  • harryb
  • harryb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 159
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.525 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie