Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Product volgorde via CSV vastleggen

Product volgorde via CSV vastleggen

17 apr 2014 17:32
#1
Joomla! 2.5.19 en VM 2.6.0

Weer het onderwerp Product volgorde... :blush:

Ik ben al tijden aan het zoeken en veel op fora gelezen, maar het is me nog niet duidelijk. Ik wil via CSV upload de volgorde van producten vastleggen, maar ik weet niet welk veld ik daarvoor nodig heb, pordering is het niet, virtuemart_product_id is het niet (dat is blijkbaar het recordnummer dus daar moet ik vanaf blijven?).

De producten zijn in categorieen onderverdeeld, ik weet niet of dat ook nog een rol speelt met nummeren? Of komt dat vanzelf goed als ik alle artikelen in het csv bestand chronologisch doornummer ongeacht categorie?

wat ik wil:

Categorie 1:
Product spijker
Product moer
Product pin

Categorie 2:
Product boormachine
Product schuurmachine
Product zaagmachine

enz.

Ik zie in de artikelen dat je na het selecteren van een categorie met de volgorde-knop (en saven met diskette-knop) de producten in die categorie naar wens kan nummeren c.q. sorteren. Het zijn er teveel en daarom wil ik dat graag via de database/CSV upload doen, maar welk veld gebruik ik daarvoor?

VM > Configuratie > tabblad Artikelsortering instellingen heb ik ook al mee zitten puzzelen.

Waarschijnlijk zit ik vlakbij de oplossing, maar ik heb nog een aanwijzing in de goede richting nodig zo te zien :-)
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Product volgorde via CSV vastleggen

17 apr 2014 18:10
#2
Is de kolom ordering in de tabel xxx_virtuemart_product_categories
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Product volgorde via CSV vastleggen

23 apr 2014 12:40
#3
Ik gebruik CSVi voor de upload naar de database, in CSVi kom ik deze tabel niet tegen. Een andere manier ken ik niet. Heb je nog tips voor mij?
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Product volgorde via CSV vastleggen

23 apr 2014 14:32
#4
Contact opnemen met Roland van CSV Improved.
Heeft mij ook enorm geholpen.

Je zou ook kunnen kijken in het configuratiescherm van CSVi welke kolomnamen beschikbaar zijn en deze naam gebruiken in het te importeren bestand. Let wel op dat je bij het bewerken van het .csv-bestand gebruik maakt van Open Office. Als je dit namelijk doet in Excel is de kans heel groot dat je het bestand daarna niet meer kunt inlezen.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Product volgorde via CSV vastleggen

23 apr 2014 17:55
#5
Volgens mij staat hier het antwoord.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Product volgorde via CSV vastleggen

25 apr 2014 10:25
#6
Hoi David, dank je voor je reactie.

Ik kijk idd ook altijd naar de beschikbare kolomnamen, maar tot dusver is dit me nog niet gelukt. Ik zag ook dat bij export en import van dezelfde tabel niet altijd dezelfde beschikbare kolomnamen aanwezig zijn, maar dit terzijde.

Idd gebruik ik ook Open Office, ik was in eerste instantie hiertoe 'gedwongen' omdat ik een oude xls op mijn pc heb, waarbij je slechts uit een beperkt aantal fieldseparators kan kiezen (kan geen fieldseparator ^ gebruiken indien nodig). Open Office bood hierbij uitkomst, ik ben er erg tevreden over.

Astid, ik denk idd dat het antwoord in de topic van de link zit: ik had namelijk wel de velden product_sku, category_path en product_ordering gebruikt, maar ik heb alles doorgenummerd ongeacht in welke category het produkt ook zit. Zo te zien moet ik juist per category nummeren (dus per category opnieuw product_ordering met nummer 1 laten beginnen met nummeren). Ik heb niet, zoals in de topic, artikelen die ook in andere categories voorkomen, vandaar dat ik dacht dat ik het met doornummeren ook zou redden. :woohoo:

Ik ga het proberen en laat het weten!
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.868 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie