Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Update naar VM2.6.12 lijkt jQuery conflict op te treden

Update naar VM2.6.12 lijkt jQuery conflict op te treden

25 okt 2014 12:32
#1
Hallo,

Vanochtend op mijn dev omgeving een update gedaan van VM2.6.8 naar 2.6.12. Mijn hele layout ed. van de webshop is veranderd en werkt niet meer:
- Categorie artikelen was 3 op een rij nu 1 op een rij. Dus onder elkaar. Bij categorie staat 3 artikelen op een rij ingesteld.
- Productfoto's lightbox werkt niet meer. De foto's worden onder elkaar getoond. Wanneer je op een foto klikt, wordt deze geopend in een nieuwe tab van de browser.
- Wanneer je op de button 'bestellen' klikt wodt niet de popup 'verder winkelen - toon winkelwagen' getoond maar gaat meteen naar de afreken pagina. Daar is de layout ook door elkaar geschud, Bovendien wordt meteen de TOS compleet getoond, ipv de link.

Met firebug zie ik ook jquery conflict. Wat ik (nog) begrijp omdat ik enkel VM update. Bij versie 2.6.8 waren er nog geen conflicts maar bij 2.6.12 opeens wel. Dat ik versie 2.6.10 overgeslagen heb hoeft toch geen probleem te zijn of...

Nu ik dit zo schrijf begin ik te twijfelen. Het is geen volledige patch. Dus de wijziging van 2.6.10 zit hier niet in.

Ok, ik heb 2.6.10 over 2.6.12 geïnstalleerd. De layout ed. is nu weer goed! Maar 'lightbox' voor de productfoto's werkt niet. Ook bij het bestellen gaat nu nog niet goed. Maar dit kan ook komen doordat ik twee versies (2.6.10 / 2.6.12) door elkaar heb liggen.

Vraag die ik heb is, heeft iemand anders ook problemen met VM2.6.12?

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Update naar VM2.6.12 lijkt jQuery conflict op te treden

26 okt 2014 08:10
#2

Dat ik versie 2.6.10 overgeslagen heb hoeft toch geen probleem te zijn of...

Geen probleem, maar 2.6.8 bevatte wel een veiligheidsrisico, dus niet echt slim om die niet direct te updaten.

Nu ik dit zo schrijf begin ik te twijfelen. Het is geen volledige patch. Dus de wijziging van 2.6.10 zit hier niet in.

VM levert geen updatepakketten, dus wat heb je dan precies gedaan? Alle versies zijn complete pakketten namelijk.
En ik herken de door jou aangegeven problemen niet overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Update naar VM2.6.12 lijkt jQuery conflict op te treden

02 nov 2014 22:11 - 02 nov 2014 22:14
#3
Ok, ik heb de live site nu weer helemaal bijgewerkt J2.5.27+vm2.6.10. Dit geeft geen problemen.

Er is verleden week op de live site niets fout gegaan!
Ik heb een subdomein aangemaakt waarin ik eerst de bestellingen ed. nog test voordat ik de live site update. Deze 'acceptatie' site had ik geupdate naar vm2.6.12. Ik zag dat het daar niet goed zat. Vervolgens 2.6.10 er weer over gezet maar dat vertrouwde ik niet.

Dus nu de ontwikkel (=localhost) en acceptatie gerefresht naar vm 2.6.8 en van daaruit weer geupdate naar 2.6.10. Dit werkt.
Vervolgens op ontwikkeling vm 2.6.12 geïnstalleerd en dan krijg ik het volgende (zie ook de screenshots):
- VM2.6.12 de categorie layout is veranderd van 3 naar 1 product op een rij
- VM2.6.12 de lightbox product foto's werkt niet meer. Alle foto's worden onder elkaar getoond.
- De winkelwagen zoals bij 2.6.10 screenshot wordt niet meer getoond, maar bij op bestellen geklikt, gaat het meteen nu naar de afreken pagina.
- bij afrekenen wordt gelijk de complete TOS getoond, terwijl dat via de link in een popup getoond zou moeten worden.

Kortom, volgens mij heeft het met jQuery (zie screenshot) te maken. Alleen de oplossing heb ik nog niet. Waar ik wel benieuwd naar ben of anderen ook deze problemen ondervinden bij VM upgrade van 2.6.10 --> 2.6.12

Nico

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 02 nov 2014 22:14 door nkamp.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.095 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie