Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Verzending van producten gratis icm. niet gratis product ?

Verzending van producten gratis icm. niet gratis product ?

31 aug 2014 22:00
#1
Hallo,

Ik heb op de site producten die gratis verzonden worden. Dat zijn honden en kattenluiken deurtjes. Die het ik een gewicht van 0 kg. gegeven. Ik heb een verzend methode aangemaakt van 0 t/m 1 kg met de verzendkosten € 0,-.
Maar nu besteld er een klant een schuifrail. Deze worden niet gratis verzonden en heb ik een gewicht van 12 kg. gegeven. De bij behorende verzendmethode loopt van 5 t/m 15 kg.

Dus afzonderlijk werkt dit uitstekend.

Maar wat nu als de klant een deurtje en een schuifrail besteld. Die gaat er dan vanuit dat alles gratis is wat op zich denk terecht is.

Heeft iemand een idee hoe je dit oplost? Er bestaat volgens mij geen instelling dat als een klant een product besteld dat gratis verzonden wordt dan in de lead is en alles wat je mee besteld ook gratis is.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Verzending van producten gratis icm. niet gratis product ?

01 sep 2014 10:42
#2
Orderbedrag? Moet kunnen, dus zou nog even goed kijken naar de logica van je verzendmethodes.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Verzending van producten gratis icm. niet gratis product ?

20 sep 2014 10:38
#3
Hallo Astrid,

Ik heb het nu even zo ingericht omdat het in principe een makelijke winkel is. De deurtjes zijn allemaal gratis, en de accessoires niet. Het goedkoopste deurtje is 185,xx euro en de goedkoopste accessoire iets van 44,- euro dus alles boven de 200,- euro is ook gratis verzenden.

Maar stel er komt een nieuw artikel van 50 euro. Ook gratis verzending. Nu voeg je er een accessoire toe = < 100,- euro. Dit zou dan ook gratis verzonden moeten worden maar dat gaat nu niet omdat het lager is dan 200,- euro.

In mijn geval is het nu wel voor even opgelost, omdat de prijzen vrij gunstig zijn van de producten tov. de accessoires. Maar als je veel hebt met veel prijs variatie wordt het volgens mij een lastig probleem.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.517 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie