Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost fout bij update van J2.5.28 naar J 3

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

07 jul 2015 20:40
#1
Ik kijk al een tijdje tegen een probleempje van het upgraden van mijn website www.wimfreriks.nl .

Tot en met j2.5.28 had ik nooit een echt probleem met updaten. Ik heb de site een tijd lang niet onderhouden omdat ik ander drukt had. Ik vind het echter nu wel jammer want er staan voor ons best dingen op die er toe doen.

Ik heb alle extensies en plug-ins met een ID boven de 1000 verwijderd en ook die extensies die niet nodig zijn gedeinstalleerd.

Bij het 1 klik updaten begint het goed tot 85% en dan stopt het ik krijg dan een foutmelding met een heel bericht .
het begint met " Duplicate entry '1' for key 'PRIMARY' SQL=-- -- Dumping data for table" enzovoort (zie bijlage)

Ik heb in de voor geschiedenis soms grote sprongen gemaakt met het updaten.

Mijn vraag is kan dit probleem worden opgelost ik heb al wel verschillende zaken gevonden op het internet maar tot nu geen oplossing.

Groet Wim

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • freri030
  • freri030's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

07 jul 2015 21:03
#2
Ik hoop dat je voordat je begon een goede volledige back-up hebt gemaakt van je database en alle mappen en bestanden.
Het meest verstandig is om de mislukte site te verwijderen en daarna de back-up terug te zetten.

Volg vervolgens deze handleiding: Mini migratie van Joomla 2.5 naar Joomla 3.x .

Je hebt namelijk acties beschreven die je NOOIT moet doen bij het uitvoeren van een update.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

08 jul 2015 20:32 - 08 jul 2015 20:59
#3
Ik heb meerdere website geüpdatet van J1 naar 1.5 naar 1.7 naar 2.5 en tot slot naar J3..
Bij de updates altijd wanner er problemen waren twijfelachtige extensies verwijderd en na update weer geïnstalleerd met de juiste versie, dat ging altijd goed alleen bij deze website lukt niets.

Ik heb altijd via een kopie een proefversie gemaakt, bijvoorbeeld www.wimfreriks.nl/v55 met eigen database dus ik kan vrij allerlei methodes proberen.

Op het internet vind jij allerlei handleidingen zo ook de mini migratie zoals voorgesteld. Ik had de handleiding al enkele malen gevolg maar steeds dezelfde melding

1062 "Duplicate entry '1' for key 'PRIMARY' SQL=-- -- Dumping data for table `jos_content_types".

Daarna komt er een heel riedel maar ik kan daar niets mee geen ervaring.
Ik heb de update via deze handleiding nogmaals uit gevoerd het is nog steeds hetzelfde.

Inmiddels heb ik geconstateerd dat de website deels blijft werken, alleen wanneer je een content vraagt dan gaat het fout. Er staat een forum op en de knop link met daaronder een aantal links werkt gewoon.

De backend geeft wel een foutmelding. In het fout rapport wordt gesproken over de table jos_content, ik vermoed dat daar een fout in zit maar wat en hoe los ik dit op is de vraag.

Ik heb in de database gekeken en wat me daarin opviel is dat de ID en de Asset_ID niet synchroon lopen. Kan dit de fout zijn en zoja waarom wordt dit met assetFix niet gerepareerd.

groet Wim

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 08 jul 2015 20:59 door Jelle.
  • freri030
  • freri030's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

08 jul 2015 21:03
#4
Heb je ook de foutrapportage al eens op "Ontwikkeling" gezet? Menu's en categorieën al opnieuw opgebouwd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

08 jul 2015 22:25 - 08 jul 2015 23:04
#5
Ik heb de foutrapportage op "Ontwikkeling" gezet en de menu's en categorieën opnieuw opgebouwd.

Daarna update gestart. Meteen kreeg ik de melding

"Strict Standards: Non-static method JFTP::getInstance() should not be called statically in /home/freri79/domains/wimfreriks.nl/public_html/v56/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 186"

Het updaten draaide door tot 85% toen stop met de melding 1062 (gevolgd door bericht zoals in eerdere bijlage.

Groet Wim

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 08 jul 2015 23:04 door Jelle.
  • freri030
  • freri030's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

08 jul 2015 22:56
#6
Zo te zien is je template niet geschikt voor Joomla 3
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

fout bij update van J2.5.28 naar J 3

09 jul 2015 00:32
#7
Eindelijk toch gelukt, el moest ik een paar bestanden uit de vorige versie kopiëren en plakken omdat ik door alle problemen die bleven komen terug ben gegaan naar 15-6-2015.

Ik draaide toen J 2.5.17 en ik vermoed (maar misschien kan het niet) dat ik daarna een verkeerde update heb gebruikt (wat overgeslagen)

Gelukkig draait de handel weer en kan ik met de nieuwste versie J 3.4.3 na wat op poetsen verder.

Met dank voor het meedenken
  • freri030
  • freri030's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.820 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie