Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost externe pagina tonen in website

externe pagina tonen in website

31 aug 2014 15:15 - 31 aug 2014 16:59
#1
Ik zou graag een iFrame invoegen in html. Concreet : op www.ictscholengruuthuse.net staat onderaan een link 'contact'.
Deze gaat naar een GoogleForm, maar naar een nieuw venster.
Ik zou dat echter in mijn site willen inbedden. Als ik de code (frame) van google gebruik gaat dit niet of is het ik die ergens iets fout doe.
Enig idee hoe ik dat oplos ?
Thanks

Edit Juliank92: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (externe link invoegen in eigen website) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 31 aug 2014 16:59 door Juliank92.
  • leure
  • leure's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

externe pagina tonen in website

31 aug 2014 17:07
#2
Hoi,
Een nettere oplossing is om een extensie te gebruiken voor een contactformulier, ook omdat iframe geen html5 object is.

Mocht je het wel met een iframe willen oplossen, probeer dan eens deze code in een artikel te zetten (klik in je teksteditor binnen Joomla op de knop om code in te voegen):
Code:
<head> <style type="text/css"> <!-- #container{ width:475px; height:725px; border:0px solid #000; overflow:hidden; margin:auto; } #container iframe { width:850px; height:805px; margin-left:-125px; margin-top:-80px; border:0 solid; } --> </style> </head> <body> <div id="container"> <iframe src="https://docs.google.com/forms/d/1Pia0WSE9RNMYY1Db40hNQmBe8F0oJrpHjf2RCDldQEc/viewform" scrolling="no"></iframe> </div> </body>

De CSS definities die hier bovenstaan, kun je ook plaatsen in je stylesheet.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

externe pagina tonen in website

31 aug 2014 17:50
#3
Niet helemaal wat ik zoek... Ik volg je dat ik een extensie moet gebruiken, en dat doe ik normaalgezien.
Probleem is dat ik in de footer meerdere links web die ik in de site wil opnemen.
Het contactformulier is er een van en de reden waarom ik deze gebruik is om te delen met anderen...

Kortom kan ik 'contact' of 'weblinks' etc... laten opengaan in de site. OF kan ik weg met uw code ?

Dank !
  • leure
  • leure's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

externe pagina tonen in website

31 aug 2014 19:01 - 31 aug 2014 19:02
#4
Ik weet niet precies wat je met deze regel bedoeld:

Het contactformulier is er een van en de reden waarom ik deze gebruik is om te delen met anderen...

Ik snap dat je een link naar het contact formulier in de footer wilt hebben, alleen snap ik niet zo goed wat je wilt delen? Het is toch zo dat deze link er naartoe in je footer komt, toch? Dus dan is dat formulier sowieso wel goed vindbaar lijkt mij.



Kortom kan ik 'contact' of 'weblinks' etc... laten opengaan in de site. OF kan ik weg met uw code ?

Aan de hand van een iframe kan je iets wat extern staat inderdaad intern tonen. Wat de code doet die ik mee stuur, is gewoon weg een iframe maken naar het webadres van je contact formulier. Maar in tegenstelling van een normaal iframe, heeft deze de eigenschap een gedeelte van de pagina te tonen.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 31 aug 2014 19:02 door Juliank92.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

externe pagina tonen in website

31 aug 2014 20:11
#5
Het is een Google Form en een aantal anderen moeten de ingezonden Forms kunnen lezen. Vandaar dat ik geen extensie gebruik.

Hoe dan ook wil ik kunnen linken uit een tekst naar een extern url in mijn website....
  • leure
  • leure's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

externe pagina tonen in website

01 sep 2014 08:42
#6
Een iframe kun je oproepen vanuit een menu-item.
Stel dat je het Google-contactformulier in je website wil tonen, maar het wil benaderen vanuit een link in je tekst dan kan dat ook.
Het lijkt er namelijk een beetje op dat dat is wat je wil.
Maak dan eerst een nieuw menu aan. Noem dat bijvoorbeeld. "Verborgen menu".
Maak daarin een menu-item van het type wrapper. en plaats daarin de link naar je Google Form.
Je hoeft dit menu verder niet als module te publiceren.
Vanuit je tekst (in een artikel) kun je nu linken naar dat menu-item in het Verborgen menu.
En zo verschijnt je formulier keurig binnen je website.

Onthou wel de opmerking van Julian dat een iframe zich niet aanpast als de website op een tablet of smartphone wordt bekeken,.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

externe pagina tonen in website

01 sep 2014 11:41
#7
Dat is het antwoord en bedankt voor de tip ivm responsieve site !!
  • leure
  • leure's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.820 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie