Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Mouse over uitschakelen

Mouse over uitschakelen

24 nov 2014 08:45
#1
Hallo, ik ben druk bezig met een eigen webshop en loop al eventjes tegen een probleem aan die ik ook met firebug niet kan ontdekken. Ik heb een hoofdmenu met daarin een aantal virtuemart producten. Omdat ik van één product direct middels het menu daar de productpagina wil gaan heb ik daar een normaal Joomla menu-item aan toegevoegd die refereert naar het desbetreffende product. Dat gaan allemaal prima, echter hebben de virtuemart items geen mouse-over effect, en "eigen foto of ontwerp" menu-item wel. Hoe kan ik dat uitschakelen? Met een bepaalde menu suffix? Kijk eens op www.uniekestickers.nl
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90

Mouse over uitschakelen

24 nov 2014 09:57
#2
Het wordt blijkbaar veroorzaakt door de instellingen in je template manager. Deze code wordt daardoor gegenereerd, maar staat niet in een css bestand:
Code:
.drop-down li.active > a, .drop-down li.active > span, .drop-down li:hover > a, .drop-down li:hover > span { background: none repeat scroll 0 0 rgba(255, 255, 255, 0.7); border-color: #e4e4e4; box-shadow: 0 2px 3px rgba(0, 0, 0, 0.12) inset; color: #000; }

Misschien dat je het in je template kunt regelen, maar anders zou je dit nog kunnen proberen:

Voeg dit toe aan je template.css:
Code:
.drop-down li:hover > a { background: none !important; box-shadow: none !important; }
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Mouse over uitschakelen

24 nov 2014 10:05
#3
Hoi Peter, als eerste dank je wel voor jouw suggestie. Maar helaas, bijna :) De kleur is nu weg maar je ziet het nog wel iets. Wat zou dat nog kunnen zijn?
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90

Mouse over uitschakelen

24 nov 2014 10:19
#4
Dat lijntje is de"border". die kun je transparant maken.
Ik denk dat je je niet moet beperken tot de "hover", maar ook de "active" moet aanpassen:
Code:
.drop-down li.active > a, .drop-down li.active > span, .drop-down li:hover > a, .drop-down li:hover > span { background: none !important; box-shadow: none !important; border-color: transparent; !important; }
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Mouse over uitschakelen

24 nov 2014 10:31
#5
Top, dank je!! Het werkt!!!
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.192 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie