Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 10:54
#1
Hoi!
Ik kom er even niet uit. Ik wil de achtergrondkleur die in de container van de navigatie zat verplaatsen naar de navigatiebalk zelf. Dit in verband met de breedte/weergave. Toen de achtergrondkleur gekoppeld was aan de navigation-container was deze keurig zichtbaar. Nu de achtergrondkleur aan de navigatie zelf gekoppeld is, komt deze maar niet in beeld. Iemand een idee? Ik werk met Joomla 2.5.27 en een zelf gemaakt template. Bijgevoegd de oude CSS en de laatste versie van die niet werkende "nieuwe" CSS. (Ter info: ik heb voor de opdracht "color" ook al de opdracht "background" gebruikt, dit maakte geen verschil. Het simpelweg verplaatsen van de opdrachtregel uit navigation-container naar navigation heeft ook geen enkel resultaat).
Alvast weer bedankt!
  • Spryteboii
  • Spryteboii's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 12:27
#2
Css is niet bijgevoegd, maar dat is sowieso niet handig. Beter is om een link naar je site te geven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 14:01 - 23 nov 2014 14:33
#3
Eigenaardig, ik had zowel de oude als de nieuwe CSS bijgevoegd. :blink:
Ik zet de kopieerbeveiliging even uit. :)

www.stylistentehuur.com

Edit Peter: link toegevoegd en voor de leesbaarheid de volgende berichten verwijderd
Laatst bewerkt 23 nov 2014 14:33 door Peter.
  • Spryteboii
  • Spryteboii's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 15:10
#4
Ik neem aan dat je de menu-balk bedoelt.
Die heeft nu een grijze (#636363) achtergrondkleur.
Ik begrijp uit je vraag dat je een andere achtergrond of achtergrondkleur wil hebben achter de menu-balk. Klopt dat?
Graag iets specifieker, om je een advies te kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 15:20
#5
Even op een rijtje: :)
De navigation-container had de achtergrondkleur 2ba6a1. Die container loopt echter net als de andere containers over de volle breedte en ik vond dat niet mooi meer.
Het verplaatsen van de opdrachtregel met de achtergrondkleur naar de "navigation" (idd menubalk) geeft dus alleen maar niets als achtergrond. Ook het veranderen van de "background" opdracht in "color" heeft geen enkel resultaat. Ik kan in Firebug niet achterhalen of ik ergens een override heb die ik over het hoofd zie.
Alvast bedankt! :)
  • Spryteboii
  • Spryteboii's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 17:27
#6
Afgezien van het feit dat je eigenlijk 1 grote container zou moeten maken waar alles in staat dat 1200px breed is (dus je template rammelt behoorlijk) en het feit dat je in deze tijd nog een niet-responsive template gebruikt, is het wel op te lossen door dit toe te voegen:
Code:
display: table;
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Geen achtergrondkleur in de navigatiebalk.

23 nov 2014 17:47
#7
Dankjewel Astrid! :)

Ik beschik over wat boekenwijsheid, betreffende Joomla. Dit was een spoedklus nadat een bedrijf de klus al helemaal niet kon klaren en er daardoor een site was die er om de haverklap uit lag. Gezien de beperkte mogelijkheden daar, heb ik toen direct besloten om maar in het Joomla diepe te springen en zelf wat te gaan maken wat in ieder geval wel werkt qua functionaliteit.
Dat doet het. We hebben nu veel meer mogelijkheden en functies op de website dan voorheen (van sommige zaken die er nu wel zijn werd toen zelfs gezegd dat het in het geheel niet ging. En ik, newbe, krijg het wel voor elkaar.
Waarschijnlijk is het beter om een geheel nieuwe template op te zetten. Er moet namelijk ook nog een uitbreiding aan de onderkant bij.
Bedankt voor de info. Dan maar even die vreemde groene balk terug en veel leren.

www.your-personal-stylist-online.com
(sinds gisteren) www.coutureplus.eu
en als die allemaal gemaakt zijn (en goed) ook nog www.otografie.nl (nu geen Joomla)
moeten ook nog gedaan worden. De boekenwijsheid rijkt duidelijk niet ver genoeg, daar komen al die verschillende containers uit.

Wederom bedankt! :)
  • Spryteboii
  • Spryteboii's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.967 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie