Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Afbeelding als indexpagina

Afbeelding als indexpagina

11 mei 2013 22:23 - 11 mei 2013 22:50
#1
Ik ben voor kennissen bezig een nieuwe website te maken. De huidige website is gemaakt met Drupal. Ik maak een hele nieuwe site, maar zou de voorpagina graag hetzelfde willen hebben: www.dogrun.nl/ .
Ik heb de afbeelding gedownload en hem middels het Allround template (wat een geweldig template!!): www.anitahoetmer.nl/voorbeeld als afbeelding in een artikel geplaatst. Ik plaats dan geen enkele module en link de afbeelding in zijn geheel naar de "voorstelpagina". Nu loop ik tegen twee problemen aan:
  • de linken zijn verdwenen
    ik krijg de afbeelding niet helemaal bovenaan en dat zou ik graag willen.

    Is daar een oplossing voor? Ik kan natuurlijk een gewone indexpagina maken met Dreamweaver, maar ik wil het liefst de indexpagina gewoon met Joomla................ of maakt het niet uit?
Laatst bewerkt 11 mei 2013 22:50 door Jelle.
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 227

Afbeelding als indexpagina

12 mei 2013 11:42
#2
Je voorbeeld-voorpagina bestaat nu uit een site met drie kolommen.
Is dit nu de voorpagina waar je mee verder wil, of wil je een pagina gelijk aan de voorpagina van de huidige dogrun-site hebben?

In het laatste geval zou je de broncode van die pagina kunnen overnemen en die in je root-map van je site plaatsen.
Vervolgens maak je een map aan (bijvoorbeeld "dogrun" en daarin plaats je de Joomla-site.
Alle links van die voorpagina verwijs je dan naar de juiste URL in je Joomla-site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Afbeelding als indexpagina

12 mei 2013 11:58
#3
De afbeelding in "test" krijg je naar de bovenkant door in het menu-item een zogenaamde Pagina class suffix (aanhangsel) mee te geven. Dan kan je deze apart opmaken.
Bijvoorbeeld geef je in " test"

Door iets van
Code:
div.test h2.contentheading {display:none;}
zal de afbeelding naar boven schuiven.

De linkjes zal je nog de "title" moeten meegeven in ieder linkje want dan worden deze getoond als je met de muisaanwijzer eroverheen gaat.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Afbeelding als indexpagina

12 mei 2013 23:10
#4
Hallo Woody,
Dank je wel voor je antwoord.
Ik wil inderdaad een indexpagina die hetzelfde is als de huidige dogrun indexpagina.
Bedoel je dat ik alles wat in de body staat moet kopieren in een index.php bestand en dan de linken moet aanpassen? Ik heb dat gedaan en dan krijg ik een blanco pagina met daaronder de linken....
Ik kan dus net zo goed een indexpagina in Dreamweaver maken en daarin de afbeeldingen plaatsen en die linken naar de juiste pagina?
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 227

Afbeelding als indexpagina

12 mei 2013 23:21
#5
Hallo Anne,
Dank je wel voor je antwoord................... ik begrijp het alleen niet.
Op de testpagina staat geen menu................ moet ik dan een nieuw menu maken??????????
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 227

Afbeelding als indexpagina

13 mei 2013 11:07
#6
Je zou ook een kopie van je template kunnen maken en daar alles uit de index.php kunnen halen dat je niet nodig hebt. Die wijs je dan toe aan de homepage en dan kan je daar rustig nog e.e.a. aanpassen om de exacte weergave te krijgen.
Kopieer dan een deel van de css van de originele site in de css van die nieuwe template. Gaat hier voornamelijk om alle divs die de posities van de teksten bepalen.
Plak de broncode van de originele site in een artikel en pas waar nodig de links aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Afbeelding als indexpagina

19 mei 2013 16:13
#7
Ik snap het nog niet helemaal, maar ik ga er naar kijken. In elk geval weer bedankt.
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 227
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.859 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie