Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Contact Component

Contact Component

31 okt 2014 10:02
#1
Ik had problemen met de standaard Contactpersonen Component. De weergave was na een update van een 2.5.6 site naar 2.5.27 niet meer het zelfde. Op het internet zag ik de tip om van een andere site de com_contact (vanuit components als in admin/components) te halen en deze over de huidige mappen te installeren. Hierbij kreeg ik een fout. Daarna heb ik de component gedeinstalleerd en de mapjes verwijderd. Daarna, omdat ik de standaard component Contactpersonen niet als download kon vinden, heb ik de mapjes weer teruggezet. Daarna via de optie Ontdekken de hoop dat de Component weer gevonden zou worden. Helaas kon hij de component niet vinden.
Wie weet hoe ik de standaard joomla component Contactpersonen weer kan installeren in een 2.5.27 site?
  • gjka
  • gjka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 94

Contact Component

31 okt 2014 10:24 - 31 okt 2014 10:35
#2
Probeer dit eens:

upload een volledig Joomla! 2.5-installatiepakket zonder de map /installation/ over je websitedata heen. (Een nieuw downloadpakket vind je op onze Downloadspagina).
Ga naar Extensies > Extensie beheer > Ontdekken om zo Ontdekken & ontbrekende extensies installeren uit te voeren.
De componenttabelstructuur + de component referenties in #__extensions + de component menu items worden dan weer automatisch aangemaakt.
De component referentie in #__assets wordt niet aangemaakt door middel van "Ontdekken": Ga hiervoor naar Componenten > [componentnaam] > [Opties] (icoontje staat in de rechterbovenhoek) > Permissies (tab) > [Opslaan & Sluiten]

Nu moet het weer werken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 31 okt 2014 10:35 door Astrid.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Contact Component

31 okt 2014 11:37
#3
Ik heb de bestanden van een gehele joomla installatie overgezet. Nu zie ik hem wel bij beheren in het lijstje van Componenten staan, echter bij ontdekken geeft hij niets.
Ook zie ik de component niet staan bij de menu optie Componenten.
  • gjka
  • gjka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 94

Contact Component

31 okt 2014 11:46
#4
Het is gelukt, heb Component bij Beheren nogmaals gedeinstalleerd en mapjes com_contact opnieuw overgezet. Nu weer de optie ontdekken uitgevoerd en toen kon ik hem wel installeren
  • gjka
  • gjka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 94

Contact Component

31 okt 2014 11:49
#5
Fijn dat het is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie