Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost gebruikers ID max-waarde bereikt

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 12:23
#1
Onze site gebruikt Community Builder 1.9.1 voor het registreren van leden.
Sinds de upgrade van Joomla 1.5 naar 2.5 blijkt bij registratie het ID van de user op 2147483647 (maximale waarde ?) te worden gezet.
Na het invoeren van 1 gebruiker kan geen volgende gebruiker meer worden geregistreerd. De feitelijke teller staat nog niet op 1000. Waar haalt Joomla (gebruikersregistratie) het nieuwe ID vandaan? Kan ik deze ergens resetten?

Onze site maakt gebruikt van
Joomla 2.5.24
Community Builder 1.9.1

Alvast bedankt voor de hulp!
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 12:38
#2
Hoe heb je de upgrade dan gedaan? In principe worden de user-id's meegenomen van de 1.5 site en dat waren altijd lage id's. Community Builder gebruikt het user-id van de usertabel als soort van link, dus die doet daar niets mee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 12:58
#3
Ik heb de upgrade gedaan met o.a. hulp van JUpgrade Pro.
De bestaande users daar is ook niets mee aan de hand. De maximale waarde ligt in de 900.
Wel heb ik onlangs op de site een probleem gehad met CB Comments .. er werd heelveel comment weggeschreven in de database door een default instelling van CB. Dat gat heb ik gedicht maar misschien heeft dit er wel iets mee te maken.

Het probleem is nu dat bij registratie van een nieuwe gebruiker .. dat kan al zijn via gewoon gebruikersbeheer .. er een waanzinnig grote waarde in ID komt te staan. Ziet er uit als een max-waarde voor mij. En inderdaad kan ie daarna niets meer. Ik zou de waarde willen beïnvloeden waarmee Joomla verder gaat. Ik zie echter geen enkele tabel waarin een teller wordt bijgehouden.
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 13:10
#4

Het probleem is nu dat bij registratie van een nieuwe gebruiker .. dat kan al zijn via gewoon gebruikersbeheer .. er een waanzinnig grote waarde in ID komt te staan.

Enige dat ik kan bedenken is dat er ergens iets fout is gegaan bij het aanmaken van een user of zo. Kijk eens in de tabel users. Daar moet ergens een hoge waarde in staan. Dat record (en eventueel volgende records) moet je dan even editten en doorgaan met de originele nummering. User-id wordt aangemaakt met een script dat kijkt naar het laatst gebruikte user-id en er dan 1 bij optelt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 14:19
#5
Nogmaals de tabellen #_users en #_comprofiler nagelopen .. maximale waarde is 978
id in #_users staat op auto-increment

Invullen van een nieuwe user levert echter een ID van 2147483 in database 2147483647

Er moet dus iets anders gebeuren op de site waardoor deze waarde wordt gezet.
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 14:33
#6
Begint op een hack te lijken. Heb je nog een recente backup die je terug kunt zetten?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 14:48
#7
ik zal in een testomgeving kijken of dit probleem zich al voor deed direct na de migratie .. op dat moment waren we zeker nog niet gehackt.

wordt vervolgd!
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 15:41
#8
Inmiddels de backup teruggezet van 20 augustus .. deze was echter al vervuild door het K2 comments-probleem.
Vervolgens de backup teruggezet van 20 juli .. direct achter het uitrollen van de omgeving in productie .. helaas doet daar zich hetzelfde probleem voor. Het lijkt dus geen hack.

Nog even al mijn aantekeningen van de migratie nagelopen.

Voor CB heb ik uiteindelijk de inhoud van de tabel #_profiler doorgezet naar de geupgrade omgeving.
Verder niet echt veel bijzonderheden.

Ik weet nu dus echt niet waar ik het moet zoeken.
Ik ga even in een andere omgeving die ik ook heb gemigreerd echter zonder CB en K2 eens kijken hoe daar het ID wordt gezet.
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 17:30 - 23 sep 2014 17:39
#9
Zie de volgende definitie in mijn test-omgeving voor de tabel #_users
Code:
-- -- Tabelstructuur voor tabel `test_users` -- CREATE TABLE IF NOT EXISTS `test_users` ( `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `name` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '', `username` varchar(150) NOT NULL DEFAULT '', `email` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `password` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `usertype` varchar(25) NOT NULL DEFAULT '', `block` tinyint(4) NOT NULL DEFAULT '0', `sendEmail` tinyint(4) DEFAULT '0', `registerDate` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `lastvisitDate` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `activation` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `params` text NOT NULL, `lastResetTime` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00' COMMENT 'Date of last password reset', `resetCount` int(11) NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Count of password resets since lastResetTime', PRIMARY KEY (`id`), KEY `usertype` (`usertype`), KEY `idx_name` (`name`), KEY `idx_block` (`block`), KEY `username` (`username`), KEY `email` (`email`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=2147483648 ;

Ik krijg enkel met geen mogelijkheid de waarde van AUTO_INCREMENT gewijzigd.
code: update table test_users AUTO_INCREMENT=1001; (met of zonder spaties rondom =)

Wat doe ik fout? Hoogste waarde is nu 978
Edit Astrid: Ik heb de code tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 23 sep 2014 17:39 door Astrid.
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 17:40
#10
Die autoincrement geeft alleen maar aan dat dat het laatste record +1 is. Hij vindt dus ergens een record met een id van dat getal -1.
Dus het zou kunnen dat je het op kunt lossen door je database (of in ieder geval je user tabel) te repareren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

gebruikers ID max-waarde bereikt

23 sep 2014 17:49
#11
Nadat ik via de database de volgende tabellen had nagelopen #_comprofiler, #_users en #_user_usergroup_map en handmatig de rij met het extreem grote id had verwijderd .. bleek de update van de AUTO_INCREMENT=1001 wel te lukken.
Joomla kon blijkbaar met deze waarde niets.

Probleem is hiermee opgelost.
  • kvettinger
  • kvettinger's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.946 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie