Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 12:23
#1
Hallo
Op een site onder Joomla 2.5 is een gedeelte voorzien voor leden (na login). Het beheer van dat ledenbestand gebeurt via de back end.
Is er een extentie waarmee ik (via login) toegang op de front end kan geven tot die ledeninformatie, liefst in een gestructureerde vorm, waarbij bijv. naam, adres, telefoon en e-mail kunnen opgevraagd worden?
Bestuursleden van de vereniging willen nl. adresbestanden kunnen opvragen, maar willen wegens beperkte computerkennis geen toegang via de back end.
Peter
  • FreeWind
  • FreeWind's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 29

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 12:32
#2
Peter,
Staan die gebruikersgegevens alleen beschikbaar als Joomla!-account of gebruik je hiervoor een extensie zoals Community Builder?
In beide gevallen kun je uit Joomla! overigens niet zo 123 een adresbestand exporteren.

Je zou eens kunnen kijken of je alle bestuursleden een inlogaccount voor de front-end kunt geven, zodat zij als "Geregistreerd" inloggen.
Maak een nieuw menu aan (Gebruikers-Menu) en maak daarin een menu-item Contactpersonen aan.
Zo is dit alleen voor geregistreerde leden beschikbaar.
Als je ze ook moet kunnen muteren via de front-end, dan zul je toch eens naar Community Builder moeten kijken denk ik.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 13:58
#3
Wouter
Bedankt voor je reactie.
De gebruikersgegevens bestaan in Joomla! en in Akeeba Subscriptions. Community Builder heb ik niet.
Enkele bestuursleden willen het huidige ledenbestand kunnen downloaden, bijv. voor het drukken van adreslabels. Anderen willen nagaan wanneer iemand lid is geworden of sinds wanneer iemand geen lid meer is (bijgehouden in Akeeba).
Is Community Builder in die gevallen een aan te bevelen extentie?
Groeten
Peter
  • FreeWind
  • FreeWind's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 29

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 14:06
#4
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Het hangt er vanaf op welke manier Akeeba Subscriptions de gegevens opslaat.
Maar dar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Ik hoop dat iemand anders die dit topic leest je hiermee verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 15:14 - 27 aug 2014 15:15
#5
Ik ken ze wel allebei, maar niet de combinatie. Dit zal echter je probleem niet 100% oplossen. Ik zie dat er wel een nette integratie tussen AS en CB mogelijk is en met CB kan je ledenlijsten publiceren en die alleen zichtbaar maken voor een bepaalde gebruikersgroep. Dus 1 probleem is daarmee dan opgelost.

Enkele bestuursleden willen het huidige ledenbestand kunnen downloaden, bijv. voor het drukken van adreslabels.

Ik ken zo geen extensie voor frontend download van CB-gegevens. Enig mogelijke oplossing die ik zo zie is dat degene die wel toegang heeft tot de backend periodiek of op aanvraag met behulp van CBJuice een csv bestand download uit CB met de gevraagde gegevens voor de labels, en dat per mail naar de aanvrager stuurt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 27 aug 2014 15:15 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37111

Contactgegevens leden beschikbaar aan front end

27 aug 2014 15:35
#6
Astrid,
Voor de ledenlijst is CB dan een goede oplossing.

Het genereren van een csv-bestand (voor bijv. het drukken van de labels) kan in de back end in AS, dus daar heb ik niets extra voor nodig. Ik hoopte een extentie te vinden waarmee dat aan de front end kan, maar dat lijkt niet zo eenvoudig.

Ik ga het zo aan mijn klant voorstellen. Het drukken van labels gebeurt nu toch maar twee keer per jaar, dus een csv-bestand via e-mail zal wel kunnen.

Bedankt en vriendelijke groet

Peter
  • FreeWind
  • FreeWind's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 29
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.876 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie