Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

cookies rechtsgeldig maken

cookies rechtsgeldig maken

17 aug 2012 15:50 - 17 aug 2012 15:55
#1
Hallo,

Ik heb Cookies choice geïnstalleerd op mijn website: www.diprofilm.nl (rechts boven) maar hoe moet ik ze nu rechtsgeldig maken?

Iemand een idee?
Laatst bewerkt 17 aug 2012 15:55 door inef1.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1145

cookies rechtsgeldig maken

17 aug 2012 21:41 - 18 aug 2012 00:05
#2
Hoi Inef1,

Heb even naar jou site gekeken. Bij jouw cookie waarschuwing ontbreekt een essentieel ding, nl. een mededeling wat cookies doen voor de bezoekers van jouw site (iets in de trend van: Deze website gebuikt cookies voor het beheer van toegang, navigatie en andere functies. Zij slaan geen specifieke informatie over u persoonlijk op.
Door het gebruiken van onze website stemt u toe dat we dit soort cookies plaatsen op uw systeem.) Tevens zou ik een verwijzing naar jouw privacy policy erbij doen. Ikzelf gebruik cookie alert kost een klein bedrag maar werkt prima. Kijk maar op www.vanotterlo.com

Groetjes HYwel
Edit Astrid: alle off-topic reacties verwijderd zodat dit draadje weer gewoon leesbaar is en TS misschien een reactie kan krijgen. Ter info: in een verwijderd bericht staat nog dat de cookie waarschuwing op www.vanotterlo.com niet zichtbaar is.
Laatst bewerkt 18 aug 2012 00:05 door Astrid.
  • HYwel
  • HYwel's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

cookies rechtsgeldig maken

18 aug 2012 10:40
#3
Als ik het goed zie, dan worden vanaf je website _utmb en _utmc cookies geplaatst, welke volgens mij afkomstig zijn van Google Analytics. Laat Google Analytics nu net geen essentieel onderdeel voor de werking van je website zijn. Oftewel: zolang een bezoeker niet expliciet toestemming geeft voor deze cookies, mag je deze cookies niet plaatsen.

Overigens, als je de tekst van de cookiechoice even grammaticaal kloppend maakt dan is deze beter te begrijpen.

Meer Cookiewet: www.cookierecht.nl/factsheets/hoe-om-te-...nieuwe-cookieregels/
Met vriendelijke groet,

Als een Rode Lap - Joomla webdesign | Fotografie | Hosting | S.E.O.
www.alseenrodelap.nl

cookies rechtsgeldig maken

18 aug 2012 13:22 - 18 aug 2012 13:27
#4
@HyWell
Het staat er wel degelijk: klik er maar eens op ... aan de rechterbovenhoek:
Deze website maakt gebruik van cookies. U kunt deze cookies verwijderen en blokkeren maar delen van de site zal niet werken. Om meer te weten over de cookies we gebruik Zie onze Cookies beleid.

en ook nog een bedankje als je die cookies accepteerd.

Dus...

@berkelcolores. Ik begrijp jouw verhaal over Google Analytics niet. Ik heb Google analytics natuurlijk in mijn backend geactiveerd maar niet zichtbaar op de site.
Wat moet ik dan nog doen? Volgens mij plaats ik geen cookies. Ik heb geen derde partij die advertenties plaats op andermans pc. Of begrijp ik het nu helemaal fout?
Laatst bewerkt 18 aug 2012 13:27 door inef1.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1145

cookies rechtsgeldig maken

18 aug 2012 22:35
#5
Google Analytics is de derde partij waar je gebruik van maakt en die gegevens verzameld.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

cookies rechtsgeldig maken

19 aug 2012 00:12
#6
Google Analytics is niet toegestaan zonder toestemming. Als je de Google Analytics code laadt, bijvoorbeeld met een plugin, dan worden cookies automatisch via Javascript geplaatst. De beste oplossing is Google Analytics enkel na toestemming laden. Ik weet niet of de door jouw genoemde extensie dit doet.

Ik heb een Joomla cookie extensie gemaakt, Cookie Confirm , die dit automatisch voor je oplost. Je hoeft alleen maar de andere Google Analytics plugin te deinstalleren en je trackercode in te voeren. De Google Analytics code wordt dan alleen na toestemming geplaatst.

Vandaag heb ik 2.0.0 beta 1 uitgegegeven, wat het vervolg op de 1.0 serie is en welke nog veel meer mogelijkheden heeft. Binnenkort komt versie 2.0.0 stable uit. Zie de Joomla Extensions Directory of www.twentronix.nl voor meer info.
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 80

cookies rechtsgeldig maken

19 aug 2012 10:26
#7
@Juul. Ok. ik begrijp het (enigszins). Die plugin klinkt inderdaad handig. Heb gekeken maar dat kost per kwartaal 10 euro. Ik ben op zoek naar een open source is.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1145

cookies rechtsgeldig maken

19 aug 2012 10:49
#8
Hoi,

De plug-in is Open Source.....je bedoelt denk ik gratis.

:off:

Je hebt een commerciële website en verricht zelf diensten tegen betaling. Bij ontwikkelaars van Open Source producten zal ook de kachel moeten branden. Of ben je het daar niet mee eens?

:on:

Succes met het zoeken naar een gratis alternatief!
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

cookies rechtsgeldig maken

19 aug 2012 10:55 - 19 aug 2012 10:59
#9
Als je hem 4x los koopt wel, maar als je het voor een jaar aanschaft dan kost het slechts € 4,99 per kwartaal. Dit wordt binnenkort wat meer, omdat ik er een zéér uitvoerige component van heb gemaakt (met gemak de meest uitgebreide cookie extensie). Denk aan:

- Simpel updaten met Akeeba Live Update (net zoals Akeeba Backup dus)
- Enkel voor bepaalde landen weergeven
- Uitgebreide log, zodat je bewijs hebt dat mensen cookies hebben geaccepteerd (met een kleine korrel zout, aangezien IP adressen kunnen veranderen ed).
- Statistieken, zodat je de extensie kan optimaliseren zodat meer mensen cookies accepteren
- ACL, Google Analytics, etc.

Binnenkort schrijf ik een blog hierover. Dit is gewoon open-source (GPLv3) en mag je op zoveel websites installeren als je wilt. Ook mag je de code aanpassen als je wilt, dit staat in de licentie.

Er zijn gratis alternatieven, maar die zijn zeker niet zo uitgebreid, ik vraag me af hoe de support zal zijn en hoe goed de extensie zal werken. Waarom ik een kleine vergoeding vraag? Hier zitten honderden uren werk in en inderdaad, zoals Otto zegt, mijn kachel moet ook branden (alhoewel dat in de zomer meevalt ;))
Laatst bewerkt 19 aug 2012 10:59 door Jurian.
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 80
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.848 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie