Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Frontend leeg na terugzetten backup.

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 12:52 - 30 sep 2015 20:14
#1
Een aantal weken geleden heb ik geprobeerd om mijn site te updaten van 2.5.27 naar 3.4.3

Echter mislukte dit omdat mijn db de verkeerde versie had. Ik ben inmiddels verhuist naar een nieuwe server en ook daar mislukt de update. Als ik deze start dan komt op een gegeven moment een scherm met de mededeling dat de pagina niet kan worden gevonden.

Nu probeer ik terug te keren naar mijn oude site en heb de oude bestanden terug gezet naar de folder en de datebase backup terug gezet nadat ik hem eerst had leeggemaakt. (ik heb de site wel weten te updaten naar versie 2.5.28)

Echter krijg ik nu een lege pagina te zien. Als ik naar de administrator pagina gaat dan kan ik wel gewoon inloggen. En als ik de pagina offline zet dan komt deze melding gewoon op het scherm te staan.

Nu heb ik contact gehad met men ISP en deze zei dat er foutmeldingen stonden in de php.log

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 209

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 217

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 291

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 188

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 312

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 127

[30-Sep-2015 07:55:31 UTC] PHP Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/www.acht maalserallyclub.nl/www/site/plugins/system/jcemediabox/jcemediabox.php on line 140


NU had ik deze eerst geupdate naar de laatste versie (helaas geen verbetering) en vervolgens verwijderd (ook geen verbetering).

kan alleen nu niet checken of de foutmelding in mijn log weg is, want ik kan vanaf men werk geen verbinding krijgen met men ftp.

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Mislukte upgrade van 2.5.27 naar 3.4.3 ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.

LIfe is hard, but so is a rock.
Laatst bewerkt 30 sep 2015 20:14 door Jelle.
  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 13:29
#2
Dit soort errors kan je niet zien via ftp, maar via het controlepaneel van je hoster. En kan zijn dat je JCE mediabox nog moet updaten. Daarnaast zijn dit waarschuwingen. Als je ze op je site ziet, kan je ook gewoon de foutrapportage op geen zetten (e.e.a. heeft overigens wel te maken met de serverconfiguratie m.b.t. error reporting).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 14:24 - 30 sep 2015 14:26
#3
Dank voor je antwoord. Heb net gekeken en er word een log bestand geplaatst (niet van joomla voor zover ik kan beoordelen) maar om deze te bekijken om ik hem via de ftp downloaden.

Ik zie daar vaak de volgende meldingen staan:

[30-Sep-2015 11:09:04 UTC] PHP Warning: is_writable(): open_basedir restriction in effect. File(/var/lib/php5) is not within the allowed path(s): (/home/www/www.achtmaalserallyclub.nl:/home/www/awstats:/usr/share/php) in /home/www/www.achtmaalserallyclub.nl/www/site/libraries/joomla/filesystem/path.php on line 246

[30-Sep-2015 11:09:04 UTC] PHP Warning: is_writable(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/www/www.achtmaalserallyclub.nl:/home/www/awstats:/usr/share/php) in /home/www/www.achtmaalserallyclub.nl/www/site/libraries/joomla/filesystem/path.php on line 245


achtmaalserallyclub.nl/php.log

PS Phocagallery en JCE (alle smaakjes die ik had) heb ik gede-installeerd.

LIfe is hard, but so is a rock.
Laatst bewerkt 30 sep 2015 14:26 door cpo1972.
  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 17:20
#4
Zou best kunnen dat je toch nog een extensie over het hoofd hebt gezien en dat je die dus eerst nog naar de meest recente versie moet updaten.
Volgde je verder ook deze update-handleiding ?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 17:38
#5
Ik neem aan dat je deze mooie witte pagina bedoelt?
Je site is nu inmiddels 2.5.28, maar ik kan echt niet zien wat er mis gaat. Het lijkt wel alsof er helemaal niets geladen wordt. Neem aan dat je ook je rootmap /site hebt leeggemaakt voordat je de backupbestanden weer hebt teruggezet?
Kijk eens of het helpt als je een compleet installatiepakket van Joomla 2.5.28 (zonder de map installation) overzet met ftp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Frontend leeg na terugzetten backup.

30 sep 2015 23:20
#6
Hallo,

@WoodyF4u, ik probeerde men joomla 2.5.28 werkend te krijgen... lijkt me dat componenten die werken in 2.5.27 ook in de opvolgende versie werken.

@Astrind, klopt helemaal. Helaas helpt het niet.

Ik heb nu het volgende gedaan, ik heb een nieuwe installatie van 3.4.4 gedaan, en nadat hij werkte heb ik de prefix van de tabellen aangepast. ( www.achtmaalserallyclub.nl/sites ). In het admin paneel (via admin kant ingelogt) staat nu helaas wel boven elke pagina:

Fout

De template voor deze weergave is niet beschikbaar.

De template voor deze weergave is niet beschikbaar.


Maar weet niet of via dit draadje ik daar een oplossing voor mag vragen.

In ieder geval beide bedankt voor het meedenken.

LIfe is hard, but so is a rock.
  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 08:56
#7
Je gaat hier nu volledig de verkeerde jan op.
Op welke manier heb je nu die 3.4.4 installatie gedaan?
Toch niet als een FTP-actie over je 2.5-mappen en bestanden heeb?
Mocht dat wel zo zijn, dan raad ik je aan om zowel database als rootmap leeg te maken.
Vervolgens je back-up terug te zetten en daarna eerst te doen wat Astrid in haar laatste reactie hierboven opgaf.
Dus niet met 3.4.4-bestanden maar met 2.5.28-bestanden overschrijven via FTP.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 10:30 - 01 okt 2015 10:34
#8
Hoi WoodyF4u,

De oplossing die AStrid had aangedragen heeft niet geholpen.

Maar ik heb niet de bestanden van 3.4.4 via FTP over de 2.5 installatie heen gezet. Volgens mij probeerde ik dat te verwoorden in mijn vorige bericht. Als dat onduidelijk was dan mijn excuus.

De 2.5 installatie staat in de map site, en 3,4 in de map sites. Ik heb daar een schone installatie gedaan van 3.4.4. Voor beide versies maak ik gebruik van de zelfde database (heb er ook maar 1). Dus ik heb het volgende gedaan

1. Nieuwe map aangemaakt op de server
2. Nieuwe installatie gedaan in de nieuwe map
3. in het configuratie bestand de prefix van de tabel aangepast naar de zelfde als ik de 2.5 versie gebruik.
4. Ik zag database fouten en deze heb ik via joomla laten hetstellen (via menu extenties, database)

•Databaseschema versie (in #__schemas): 3.4.0-2015-02-26.
•Update versie (in #__extensions): 3.4.4.
•Database driver: mysql.
•79 database wijzigingen controleren geslaagd.
•142 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.

Zag net dat als ik de 2.5 versie wil openen dat ik foutmeldingen krijg mbt de database.

LIfe is hard, but so is a rock.
Laatst bewerkt 01 okt 2015 10:34 door cpo1972.
  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 10:37
#9
Zo had ik het wel begrepen, dus wat mij betreft was je uitleg wel duidelijk.
Maar dat gaat dus niet werken. Je draait nu een Joomla 3 site en die maakt gebruik van een Joomla 2.5 database. Ik vermoed ook dat als je bij Extensies > Beheren > Database kijkt, dat je daar dan een foutmelding krijgt en dat het nog erger wordt als je op repareren klikt.
En ik hoop echt dat je nog een goede backup hebt, want nu je twee sites gebruik laat maken van dezelfde database, wordt het helemaal gevaarlijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 10:54
#10
IK heb op reparereren geklikt Astrid, maar hij lijkt op wat kleine foutjes na goed te werken... (zie mijn topic onder "Joomla 3.4.x installatie....", WoodyF4u heeft de topic gesloten vanwege dit draadje. Ik had een nieuwe gemaakt omdat het een nieuwe vraag betrof)

zie www.achtmaalserallyclub.nl/sites

LIfe is hard, but so is a rock.
  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 11:12
#11
En wat zie je nadat je op repareren hebt geklikt? Kan je daar even een screenshot van neerzetten? Ik zie dat je frontend redelijk werkt, en dat verbaast me echt. Lijkt wel alsof je (zeker gezien het feit dat je 2.5 site niet meer wilde werken) al een database van Joomla 3 had teruggezet. Als dat zo is, dan zijn die probleempjes waarschijnlijk wel op te lossen.
Maar maak dan wel voor elk probleem een aparte vraag aan s.v.p.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Frontend leeg na terugzetten backup.

01 okt 2015 11:20
#12
Waar wil je precies een schermprint van zien? Heb er 2 toegevoegd...

LIfe is hard, but so is a rock.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • cpo1972
  • cpo1972's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.903 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie