Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Installatie lukt niet

Installatie lukt niet

14 jul 2014 17:37 - 14 jul 2014 17:40
#1
Hoi

eerder kreeg ik al een aantal Joomla sites in 2.5 aan de praat... een 2 jaar terug. Nu wil ik opnieuw wat gaan proberen, maar ik krijg Joomla 2.5 niet geïnstalleerd. Ik gebruik Xampp, dat stond nog steeds op mijn Mac. Als ik localhost/xampp intek, verloopt alles zoals het hoort. Idem voor localhost/phpmyadmin. Maar als ik localhost/x (= map waar alle bestanden in gekopieerd werden) intik... dan word ik in Firefox doorverwezen naar www.localhost.com/x/installation/index.php . In Chrome krijg ik een melding dat er geen gegevens konden opgehaald worden. En in Safari krijg ik localhost/x/installation/index.php, maar de pagina blijft blank.
Xampp is versie 1.7.3.
Wat gaat er mis?

Alvast bedankt!
Laatst bewerkt 14 jul 2014 17:40 door gioia1305.
  • gioia1305
  • gioia1305's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Installatie lukt niet

14 jul 2014 19:08
#2
Het zou aan je xampp versie kunnen liggen, maar voor zover ik me herinner werkt 2.5 nog wel met xampp 1.7.3. Maar het lijkt me wel handiger om je xampp ook even te updaten naar 1.8.2 (geen 1.8.3 want daar heeft Joomla dan weer wel moeite mee).
Neem niet aan dat je ergens een .htaccess in hebt staan die deze vreemde redirect veroorzaakt? Ander installatie in localhost?
Staat je Joomla installatie wel in een submap van htdocs?
Wat gebeurt er als je 127.0.0.1/x intypt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37116

Installatie lukt niet

25 jul 2014 15:06
#3
Ik had er XAMPP 1.8.2 op geïnstalleerd, het werkte nog steeds niet. Ook toen ik 127.0.0.1/X intypte, gebeurde er verder niets. Ik heb er alles afgegooid en ben van nul begonnen en nu lukt het wel!
Bedankt!
  • gioia1305
  • gioia1305's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.229 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie