Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

23 okt 2013 18:28
#1
Goeiemiddag.

Nu de nieuwe webshop bijna af is en alle producten ingevoerd, komt mijn opdrachtgeefster met een fraaie vraag. Ze wil nl graag een optie in het afrekenproces zien waarbij de klant per product kan aangeven of dit al dan niet moet worden ingepakt.

Aangezien er een paar honderd producten zijn ingevoerd, heeft een 'custom field' niet de voorkeur. Liever een aanvinkoptie in het afrekenproces. Klantvriendelijker, net als bij veel andere webshops.

Ik kan me voorstellen dat dit misschien in de afrekentabel in te voeren is (kortingsmodule kopiëren en aanpassen?), maar hoe ik dit precies moet aanpakken, is me niet helemaal duidelijk. Wie kan me wat tips geven of weet een mooie extensie hiervoor?

J! 2.5.14 - VM 2.0.24
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

23 okt 2013 21:13
#2
1) Je zou een klantveld kunnen aanmaken zodat een klant kan aanvinken dat de bestelling in kadoverpakking wil ontvangen.

2) Je kan een apart product aanmaken kadoverpakking. dan kan de klant dit kiezen indien gewenst
Dat product zou je via Verwante artikelen kunnen laten zien in product-details
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

24 okt 2013 10:31
#3
Hallo Anne,

Bedankt voor je antwoord.
Het betreft hier een webshop met producten van een schoonheidssalon. De klant zou bij elk afzonderlijk product die keuze moeten hebben. Dat betekent bij:

1) Als de klant dit heeft aangevinkt, wordt de hele bestelling feestelijk verpakt, niets afzonderlijk. En er worden geen kosten berekend voor de kadoverpakking.

2) Dat lijkt me een mooie oplossing, maar dit zou dan per product ingevoerd moeten worden. En aangezien er ruim 400 producten zijn... Is er geen makkelijkere manier? (Dit zou bijna hetzelfde betekenen als alsnog een custom field aanmaken met '+ € 1,50' en dit per product invoeren.)
Bovendien vraag ik me af of het dan per product is aan te geven welke wel en welke niet ingepakt moet worden.
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

24 okt 2013 10:59
#4
Misschien hier even kijken. Lijkt erop dat die persoon precies doet wat jij wilt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

24 okt 2013 11:15
#5
Hallo Astrid,

Dat draadje ben ik gisteren ook tegengekomen. Dit zou een optie kunnen zijn, maar hierbij wordt dan wel alles ingepakt. De klant kan dus niet kiezen. En als er van de 10 producten slechts één ingepakt moet worden, betekent dat misschien te hoge kosten voor de klant en teveel werk voor de webshop-eigenaar.

Ideaal zou zijn om een aanvinkmogelijkheid in het afrekenproces te hebben, waarbij de klant kan kiezen welk product ingepakt moet worden en de kosten per cadeauverpakking worden meegerekend. Ik had gehoopt dat hier een extensie voor te vinden was, maar ik ben 'm nog niet tegengekomen. Vreemd, want er zijn wel meer webshops die zoiets hebben, zoals bv. Bol.com.
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

24 okt 2013 12:35
#6
Eenvoudigste is om dan een speciaal veld toe te voegen met de bulkeditor . Als je een testomgeving hebt, wel handig om even te testen. Je moet namelijk het speciale veld twee keer toevoegen. 1x met Ja en de prijs en 1x met nee en dat is niet echt duidelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Optie 'kadoverpakking' bij afrekenproces?

27 okt 2013 17:03
#7
Goeiemiddag Astrid,
Door omstandigheden een iets later antwoord, maar toch. We zijn even bezig geweest om te kijken wat nu het handigst was en wat de klant nu precies wilde. Maar uiteindelijk gekozen voor jouw oplossing.
Het was wel even uitvogelen hoe dit werkte, maar wel een handige extensie om in gedachten te houden en/of vaker te gebruiken. Thanks voor de tip!
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.154 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie