Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Systeem fout bij bevestiging van order

Systeem fout bij bevestiging van order

27 feb 2012 23:53
#1
Ik gebruik Joomla 2.5.1 en Virtuemart 2.0.2.
Mijn webshop werkte tot voor de laatste Joomla upgrade.
Wanneer je een bestelling plaats verloopt alles normaal tot je het order in Stap 4 gaat bevestigen en dan krijg je de volgende foutmelding:

vmError: TableOrders: :opslaan mislukt
Unknown column 'order_salesPrice' in 'field list' SQL=INSERT INTO `jos_virtuemart_orders` (`virtuemart_order_id`,`virtuemart_user_id`,`virtuemart_vendor_id`,`order_number`,`order_pass`,`order_total`,`order_salesPrice`,`order_billTaxAmount`,`order_billDiscountAmount`,`order_discountAmount`,`order_subtotal`,`order_tax`,`order_shipment`,`order_shipment_tax`,`order_payment`,`order_payment_tax`,`coupon_discount`,`order_discount`,`order_currency`,`order_status`,`user_currency_id`,`user_currency_rate`,`virtuemart_paymentmethod_id`,`virtuemart_shipmentmethod_id`,`customer_note`,`ip_address`,`created_on`,`created_by`,`modified_on`,`modified_by`) VALUES ('0','318','1','de2901','p_cecdea8fc001','30','30','0','0','0','30','0','0','0','0','0','0','0','47','P','47','1','1','1','','83.101.55.233','2012-02-27 22:24:58','318','2012-02-27 22:24:58','318')
vmError: Couldn't create order
No order created

Deze boodschap krijg je voor alle artikels uit de shop.

Onze website is - www.maggitoussaint.be en de Virtuemart staat onder CLUBSHOP.

Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?

Dank bij voorbaat

Frans
  • fransdr
  • fransdr's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Systeem fout bij bevestiging van order

28 feb 2012 10:07
#2
Hi Frans,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Als eerste een verzoekje: Als je per ongeluk in een verkeerd forum post, dan graag even op de knop Rapporteer aan moderator klikken zodat wij je vraag kunnen verplaatsen naar het juiste forum. Gelukkig was er nu een ander lid dat dit voor je gedaan had. Je zult begrijpen dat wij dit niet altijd meteen zien en dat er dan snel verwarring kan ontstaan.

Ik neem aan dat je de update naar VM 2.0.2 bedoelt. Ik kom de vraag al 1x tegen op een tjechisch forum, maar ook nog geen antwoord daar.
Wat ik even zou proberen is om een backup van je site te maken, dan bij Configuratie van VM de optie

Activeer database Update hulpmiddelen

aan te vinken en dan bij Tools/Migratie

Installeer tabellen of indien nodig update deze

te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37112

Systeem fout bij bevestiging van order

28 feb 2012 15:35
#3
Hallo Astrid,

Hartelijk dank voor de warme welkom en de snelle reactie.
Boodschap begrepen betreffende de verkeerde post.
Tot gisteren was jullie forum voor de gepaste bron aan informatie en heb ik steeds de antwoorden op mijn vragen gevonden in reeds bestaande onderwerpen.

Wat betreft nu dit probleem:
- ik heb jouw advies gevolgd en de tabellen geïnstalleerd of aangepast.

We zijn intussen wel een stap verder, want de shop werkt weer en we kunnen nu wel degelijk orders ontvangen maar bij het bevestigen van een order krijg ik nu een WARNING
Warning: Missing argument 5 for vmPSPlugin::processConfirmedOrderPaymentResponse(), called in /home/mtouss/domains/maggitoussaint.be/public_html/2012/plugins/vmpayment/standard/standard.php on line 148 and defined in /home/mtouss/domains/maggitoussaint.be/public_html/2012/administrator/components/com_virtuemart/plugins/vmpsplugin.php on line 949

Ik gebruik geen plugin voor het ontvangen van betalingen want we hebben geen online betalingssysteem.

Hartelijk dank voor de reeds ontvangen hulp.

Groeten,

Frans
  • fransdr
  • fransdr's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Systeem fout bij bevestiging van order

28 feb 2012 15:46
#4
VM forum heeft ook geen antwoord. Wat je zou kunne proberen is om die twee bestandjes nog een keer via ftp te uploaden vanuit een uitgepakt installatiepakket van VM2.0.2.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37112

Systeem fout bij bevestiging van order

01 mrt 2012 11:55
#5
Even een kleine update.

Het opnieuw installeren en opladen van de bestanden heeft er voor gezorgd dat de Virtuemart weer werkt in de Frontend en geen fouten meer geeft.

Tijdens het opnieuw installeren kregen we wel de foutboodschap dat het bestand router.php niet kon gecopieerd worden.
Nu blijkt dat we in de Components dropdown in de Backend van Joomla de Virtuemart applicatie niet meer terugvinden.
Indien we echter direct naar de URL connecteren ( www.maggitoussaint.be/2012/administrator...mart&view=virtuemart ) is de applicatie wel aanwezig en kunnen we deze volledig gebruiken.

Voorlopig zijn we dus gered, maar echt praktisch is het niet.
Enig idee hoe we dit euvel kunnen oplossen?

Dank bij voorbaat.

Frans
  • fransdr
  • fransdr's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Systeem fout bij bevestiging van order

01 mrt 2012 16:34
#6
Is een bekend probleem na herinstallatie. Kijk hier maar even.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37112
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.272 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie