Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Toekomst Joomla

Toekomst Joomla

10 feb 2016 19:21 - 10 feb 2016 19:23
#1
Is Wordpress nu niet Joomla aan het wegdrukken?

Ik heb toch het idee dat er minder Joomla gebruikers zijn op dit moment dan 'vroeger'.

Ik denk dat ik momenteel ook zou kiezen voor Wordpress als ik moest kiezen. B.v. omdat Joomla geen gratis webshop meer heeft. Ook is sinds Joomla 2.5 en Joomla 3.x alles veel commercieler is geworden (Virtualmart, SEO extensies b.v.).

Het is mij prima dat extensie-ontwikkelaars wat willen verdienen, maar naar mijn mening, hebben starters wat speeltijd nodig zonder overal voor te moeten betalen. Iets als Virtualmart is niet meer gratis omdat je voor het verkopen van een ebook (dat is toch een makkelijk product?) al weer geld moet neerleggen voor een plugin.

Zonder een groeiend aantal gebruikers heeft het ook niet veel zin om commerciele extensies onder de aandacht te brengen. Het schrikt nieuwe gebruikers ook alleen maar af.

Wel, hoop dat ik het helemaal mis heb.............. Een nieuwe update van Joomla is wellicht verfrissend!
Laatst bewerkt 10 feb 2016 19:23 door JustBe.
  • JustBe
  • JustBe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Toekomst Joomla

10 feb 2016 19:26
#2
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585

Toekomst Joomla

10 feb 2016 19:29 - 10 feb 2016 19:41
#3
Als je puur en alleen naar de door jou genoemde punten kijkt, en altijd alles gratis wil hebben, dan lukt het je nog steeds om met Joomla! te werken.
Voor webshops zijn er nog wel degelijk gratis extensies beschikbaar.
Maar neem wel van mij aan dat het ontwikkelen van een goede webshop-extensie veel tijd en kennis vraagt.
dat is vrijwillig bijna niet meer te doen.
Daar zullen de ontwikkelaars van Wordpress-uitbreidingen ook wel een keer achter komen.
Daarnaast start je een webshop om er geld mee te verdienen en dat wil je uiteraard doen met een goede website.
Joomla! is en blijft gratis, maar voor goede uitbreidingen mag een ontwikkelaar best wel wat vragen.

Verder tonen blogs over vergelijkingen van CMS-oplossingen zoals Wordpress, Joomla! en Drupal telkens weer aan dat je met Wordpress snel en redelijk eenvoudig een goede website kunt opzetten.
Maar dat als je iets complexer wil dat je het dan niet redt met Wordpress en dat Joomla! dan een goed alternatief is.
En Drupal heeft de steilste leerkurve, maar dat is dan ook voor nog grotere en complexere websites, dan dat je met Joomla! zou kunnen maken.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om een eigen keuze te maken voor het CMS dat het beste bij je wensen past.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 10 feb 2016 19:41 door Jelle. Reden: Typo's
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Toekomst Joomla

10 feb 2016 19:42 - 10 feb 2016 19:42
#4
Voor mij hoeft trouwens niet alles gratis te zijn. Maar ik geef weinig uit alvorens er iets binnenkomt. Mijn 'product' zeg maar heeft ook nogal een lange rijpingstijd nodig gehad.
Laatst bewerkt 10 feb 2016 19:42 door JustBe.
  • JustBe
  • JustBe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Toekomst Joomla

10 feb 2016 19:47
#5
Misschien handig om, voordat je dit soort kritiek levert, eerst eens op onderzoek uit te gaan. Wat verwacht je van een CMS, wat wil je ermee en wat wil je ervoor betalen.
En als je niet tevreden bent met Joomla, dan stap je toch over?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Toekomst Joomla

10 feb 2016 21:22
#6
Ik denk dat ontwikkelaars de trends wel in de gaten houden. Ik zie liever eigenlijk dat meer en meer mensen Joomla gaan gebruiken maar ik denk dat het minder is geworden voornamelijk omdat sinds Joomla 2.5 alles veel commercieler is geworden. Het schrikt wat af volgens mij. Maar dat denk ik. Tot hier mijn statische analyse.

Ik ben wel tevreden met Joomla trouwens. Look and feel vind ik veel beter dan dat van Wordpress. En ik kan toch alles wel bereiken met Joomla.
  • JustBe
  • JustBe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Toekomst Joomla

10 feb 2016 21:29
#7
Om te voorkomen dat hier een niet te volgen discussie ontstaat, sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.024 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie