Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Meerdere sites die gebruik maken van dezelfde template/DB

Meerdere sites die gebruik maken van dezelfde template/DB

16 okt 2014 23:50
#1
Goede avond.
Mijn vraag gaat over SEO, dus ik hoop dat hij hier goed staat.

De situatie is dus dat ik voor een klant een website gemaakt heb, en uiteraard is steeds de vraag: wanneer sta ik op nr1 in Google...
Nu is mijn klant zo gedreven, dat hij voor zijn website ongeveer 35 domeinen heeft aangekocht die allemaal naar zijn website leiden.

Nu...
1 domeinnaam is de website zelf, 34 andere staan ingesteld als domainpointers oftewel domeinaanwijzers.
Een soort van re-direct zeg maar.

Sinds kort ben ik met een aantal firma's in gesprek, zowel BE als NL, om dus een samenwerking aan te gaan zodat zij voor mij de SEO-campagnes kunnen gaan leiden. Dit kost voor mij veel tijd, die ik niet heb.

Nu beweren deze firma's, dat Google sinds kort zijn algoritme heeft aangepast (update: Hummingbird), en dat een overkill aan domeinnamen naar dezelfde website dus penalty's oplevert.

We gaan dus een 20tal extra landingspagina's aanmaken om meer te beantwoorden aan de eisen van de Google-ranking.


Nu zit ik nog met een aantal vragen:

1) Koppelen we best al deze domeinnamen los, en maken we allemaal aparte webpagina's voor elk domein, met een menu die verwijst naar de hoofdwebsite (= linkbuilding)

2) kunnen we op 1 of andere manier hiervoor steeds dezelfde DB gebruiken zodat alle data en structuur van de template, gecentraliseerd blijft?

3) Stellen we de domeinnamen best in als een "302 permanente re-direct", en linken we dit aan de pagina binnen onze website?

4) zetten we die pagina's in subdomeinen? en kunnen we dan nog gebruik maken van de DB van onze hoofdwebsite?
Gemarkeerd als webneus door: WoodyF4u
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Meerdere sites die gebruik maken van dezelfde template/DB

31 okt 2014 14:31
#2
Al die extra domeinnamen had je klant maar beter kunnen laten. Links naar de website zijn eigenlijk alleen interessant en dus belangrijk voor Google indien de links relevant en/of betrouwbaar zijn. 34 domeinnamen die alleen een link bevatten kunnen daarom inderdaad zorgen voor een penalty, want dit is in feite gewoon spam natuurlijk.

Het beste is om de website zelf zo optimaal mogelijk te optimaliseren voor de zoekmachines en voor extra links te zorgen doordat anderen de website delen. Bijvoorbeeld via social media en dergelijke. Afhankelijk van het budget van je klant is dit naar mijn mening de beste optie.

Indien heel veel budget beschikbaar is kun je van de domeinen een eigen website maken, die een link naar de betreffende website bevat. Vraag is wel of er voldoende en unieke content aanwezig is om alle domeinen mee te vullen en heeft dit überhaupt een verband met de website die je klant hoger in Google wilt hebben?
  • SVeenendaal
  • SVeenendaal's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.874 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie