Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Website page speed/Yslow

Website page speed/Yslow

18 sep 2014 18:00 - 18 sep 2014 18:07
#1
Allereerst een hele goede middag allemaal,

Ik zou graag wat willen doen aan de snelheid van mijn website.
op dit moment laad mijn website in 3,79 seconden maar zou graag een kortere loading time voor mijn website zien.
Ik heb een speed test uitgevoerd op de website gtmetrix.com en heb bijna alle aanbevelingen opgevolgd voor de speed up.
helaas loop ik vast op de volgende punten...
  • Use a content delivery network (CDN)
  • Use cookie free domains
Zie bijlage

Graag ondersteuning voor hoe ik te werk moet gaan om dit voor elkaar te krijgen.

Bij voorbaat dank.

Mayren

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 18 sep 2014 18:07 door mayren.
  • mayren
  • mayren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

Website page speed/Yslow

22 sep 2014 20:17
#2
Hallo Mayren,

Een link naar de website en info erover zou helpen. Je site lijkt trouwens volgens de test vrij snel te draaien. Zonder dat ik weet wat voor site je hebt, valt er weinig info over je vragen te geven. In kort:

CDN - Grote sites gebruiken een CDN om (grotere) bestanden op meerdere plekken te hosten, zodat ze sneller bereikt kunnen worden. Denk aan de foto's van Facebook CDN, etc. Dit heeft alleen zin als je site langzaam geladen wordt en je bezoekers vanuit heel de wereld hebt. Anders is het verschil minimaal.

Cookie Free Domain - Cookies zullen, is mijn gok, om toestemming vragen dat kan de site vertragen.

Website page speed/Yslow

22 sep 2014 20:45 - 22 sep 2014 20:46
#3
Hallo Robby,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Volgens de test draait de website redelijk maar ik zou hem graag nog wat sneller laten laden en dit moet volgens de test mogelijk zijn m.b.v. een CDN en cookie free domains.
Helaas heb ik geen idee hoe te werk te gaan.

Bij voorbaat dank,

Hierbij een link naar mijn site:

tsolution.nl
Laatst bewerkt 22 sep 2014 20:46 door mayren.
  • mayren
  • mayren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 42

Website page speed/Yslow

22 sep 2014 21:29
#4
Heb zojuist even gekeken en dit valt me op.

Met Pingdom Tools is de laadtijd 1,7 seconde.
Ik heb onze site ( www.west-point.nl ) getest en deze doet er 2.27 seconden over, maar het is een grote site.

Wat ik denk dat zou kunnen helpen:
Je gebruikt de cacheplugin jch optimize, maar dit is meteen het grootste bestand dat op de frontpage laadt. Het weglaten kan snelheidswinst opleveren. Er moet tenslotte niet veel gecached worden op de site, of wel?
Je bent gehost bij Mijndomein.nl. Goede prijs / kwaliteitverhouding, maar niet de snelste host. Eventueel investeren in een VPS / andere server?
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.825 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie