Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

14 sep 2014 20:56
#13
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar omdat ik een hekel aan onleesbare captcha's heb gebruik ik de security question optie. Staat hier perfect uitgelegd.
www.chronoengine.com/faqs/55-cfv4/cfv4-a...aptcha-like-134.html
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37101

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 16:33
#14
Bedankt Astrid. Goeie tip, alleen dit is info voor Chronoform v4 en ik heb v5 en die is qua layout weer heel anders. Kan niet zo 1 op 1 overnemen. Maar ik ga er eens verder op googlen.

Inmiddels is een deel van mijn vraag opgelost: ik had abusievelijk 'load captcha' staan en 'check recaptcha'. Begrijp (logisch toch) dat het of beide 'captcha' moet zijn of beide 'recaptcha'. Heb ik dus veranderd => nu wordt het bericht wel verzonden naar het emailadres wat ik daarvoor heb aangegeven. Wordt op betreffend emailadres ook ontvangen.

Echter, alleen de berichttekst wordt niet weergegeven. (naam, emailadres en onderwerp wel). Op de plaats waar de berichttekst zou moeten staan, staat nu een ip-adres. De tekst van de ontvangen email is dan:
Dit bericht is afkomstig van Ask & Receive - Netherlands Naam: kees Email: naam@provider.nl Onderwerp: test test Bericht:
IP: 87.209.etc.etc


Graag hierbij nog hulp. Bedankt.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 16:45
#15
Waarschijnlijk is er dan een en ander verdwenen uit de code van de mailtemplate. Gooi deze weg en laat hem opnieuw (automatisch) genereren.
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 17:34
#16
Bedankt Neboz.
Ik heb dus v5 van Chronoform. Layout schermen anders dan van v4.
Heb bij tabblad Designer Bericht verwijderd en opnieuw aangemaakt. => geeft nog steeds geen berichttekst van de afzender.
Bijgevoegd schermprint van tablad Designer en tabblad Setup - in de hoop dat je daar wat aan hebt-




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 17:58
#17
Het tabblad er tussen in "Code", heb je die ook leeggemaakt?
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 18:20
#18
Eerst niet; nu wel. Voor alle zekerheid daarna opnieuw bij Designer veld Bericht verwijderd en opnieuw aangemaakt (Code is nog steeds leeg).
Maar ook nu ontvang ik wel de mail maar niet de berichttekst (wel dus dat IP-adres).
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 18:37
#19
Wil je de formcode hier eens posten?
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 18:40 - 20 sep 2014 19:08
#20
Da's best een lap tekst! =>
Code:
<div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-text1"><label for="text1" class="control-label gcore-label-left">Naam: *</label> <div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-text1"><input name="naam" id="text1" value="" placeholder="" maxlength="" size="" class="validate[&#039;required&#039;] form-control A" title="Verplicht veld. Gaarne uw naam invullen" style="" data-inputmask="" data-load-state="" data-tooltip="" type="text" /></div></div><div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-text2"><label for="text2" class="control-label gcore-label-left">Email-adres: *</label> <div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-text2"><input name="email" id="text2" value="" placeholder="" maxlength="" size="" class="validate[&#039;required&#039;,&#039;email&#039;] form-control A" title="Verplicht veld. Gaarne uw email-adres invullen." style="" data-inputmask="" data-load-state="" data-tooltip="" type="text" /></div></div><div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-text3"><label for="text3" class="control-label gcore-label-left">Onderwerp: *</label> <div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-text3"><input name="onderwerp" id="text3" value="" placeholder="" maxlength="" size="" class="validate[&#039;required&#039;] form-control A" title="Verplicht veld. Gaarne een onderwerp invullen." style="" data-inputmask="" data-load-state="" data-tooltip="" type="text" /></div></div><div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-textarea11"><label for="textarea11" class="control-label gcore-label-left">Uw bericht</label> <div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-textarea11"><textarea name="Bericht: *" id="textarea11" placeholder="" rows="3" cols="40" class="validate[&#039;required&#039;] form-control A" title="Dit is een verplicht veld. Vul aub uw berichttekst in." style="" data-wysiwyg="0" data-load-state="" data-tooltip=""></textarea></div></div><div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-fld4"><label for="fld4" class="control-label gcore-label-left">Enter Code</label> <div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-fld4">{ReCaptcha}</div></div><div class="form-group gcore-form-row" id="form-row-button7"><div class="gcore-input gcore-display-table" id="fin-button7"><input name="Versturen" id="button7" type="submit" value="Verzend" class="form-control A" style="" data-load-state="" /></div></div>
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 20 sep 2014 19:08 door Astrid.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 19:30
#21
Ten eerste begrijp ik eigenlijk niet waarom je voor zo'n super standaard formulier Chronoforms gebruikt. Dat zijn exact de velden die ook in het standaard contactformulier zitten.
Maar ik begrijp al helemaal niet wat er allemaal in je setup zit. Allemaal velden door elkaar, vreemde zaken waar ze niet horen.
Dit zou ruimschoots voldoende moeten zijn.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37101

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 19:47 - 20 sep 2014 19:47
#22
Ik ben het met Astrid eens. Daar komt bij dat je formcode door elkaar gehusseld lijkt te zijn.
Mijn advies zou zijn:
1. gebruik de standaard Joomla mogelijkheid
2. Als je dan Chronoforms wilt gebruiken, gebruik dan de simpel form methode en lees de documentatie goed (hun forum is niet slecht)
Laatst bewerkt 20 sep 2014 19:47 door neboz.
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 21:22
#23
oh dear :dry: . Ik koos voor Chronoform omdat ik bij toeval bij Mindert Aardema stuitte op Chronoform en dat dit zo mooi/fijn zou zijn. Maar uitleg is meestal gebaseerd op eerdere versies van Joomla 3 en dat wijkt af. Zelfde geldt voor Chronoform (ipv v4 heb ik v5 - ook net steeds anders :S )

Om het overzichtelijk te houden voor mij Astrid / Neboz reageer ik voorlopig nu alleen op dat "in Joomla zelf het standaard contactformulier alles biedt":
- wat ik wil is idd een simpel contactformulier, maar voorafgegaan op de site door de zin: Contactformulier
Vul aub alle gegevens in en uw berichttekst. Velden met een * zijn verplicht.

en na succesvol verzenden vh formulier het bericht: Bedankt, {naam}
we hebben je bericht in goede orde ontvangen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Zit dit bij het standaard contactform in Joomla 3.3.3 begrepen?
Als dat zo is, dan kan ik idd beter jullie advies opvolgen om dit Joomla standaard te gebruiken.

nb. die laatste boodschap (na verzending), kan daarvoor ook in de plaats automatisch een email naar de afzender met dezelfde tekst?
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Chronoform Contacformulier: fout: Form name can NOT be empty

20 sep 2014 21:40 - 21 sep 2014 08:50
#24
Automatisch niet, maar bezoeker kan een vinkje aanzetten. Voorbeeld:
forum.joomlanl.nl/contact

Overigens gaat dit hier nu heel erg off'topic. Als je nog vragen hebt over een contactformulier, maak dan een nieuwe vraag aan s.v p.
Ik sluit dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 21 sep 2014 08:50 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37101
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.909 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie