Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Joo Database

Joo Database

30 aug 2014 07:27
#1
Ik ben nog steeds op zoek naar een betere manier om op een dynamische wijze prijzen in een artikel te vermelden. Weet iemand of ik met de betaalde content plugin van Joo Database de prijzen van 1 betreffend hotel of tour in een artikel kan vermelden?

Een voorbeeld van wat ik graag wil is khemtittravel.nl/index.php/accommodaties...aranth-hotel#prijzen . Op de website Joo Database wordt ik niet veel wijzer. De maker geeft aan alleen info te verstrekken op het moment dat je de betaalde plugin hebt gekocht.

Op dit moment gebruik ik Google Docs maar ben op zoek naar iets beters. Het liefst dat de gegevens vanuit een spreadsheet kunnen worden ingelezen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Joo Database

30 aug 2014 11:27
#2
Ik denk ook niet dat dat gaat werken omdat je niet weet aan welk artikel je moet linken. Een mogelijk betere oplossing zou tabulizer zijn. Ik ken hem niet, maar de demo ziet er wel goed uit.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37098

Joo Database

30 aug 2014 17:46
#3
Bedankt voor het snelle antwoord Astrid. Ik dacht aan de Content Plugin van Joomla Database vanwege de zin

Insert the layout of a single dataset into your content articles by writing {joodbitem ID} into any content article or even in the JooDB template

s.

Tabulizer had ik in het verleden al bekeken en dacht toen dat dit niet geschikt voor mij was. Maar ben blij dat je het noemt want ik zie nu dat het samenwerkt met Google Docs. Daarmee lijkt het de ideale oplossing. Tenzij een MSQL database oplossing kan bieden. Hierbij vraag ik me af of je direct het resultaat kan tonen of dat de bezoeker zelf de zoektermen moet selecteren.

Ik ga Tabulizer in combinatie met Google Docs proberen en verwacht dat dit de oplossing is.

Bedankt!



Bedankt!
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Joo Database

30 aug 2014 19:32
#4
Succes!
Koppel je het resultaat nog even hier terug?
Het is voor andere forumleden fijn als het uiteindelijk duidelijk is wat voor jou de oplossing was.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Joo Database

31 aug 2014 10:23
#5
Bedankt Woody, eigenlijk hoopte ik op een advies (met daarbij ook een beginnerstip) om een msql database te gebruiken. Maar Tabulizer lijkt inderdaad een goede mogelijkheid.

Alleen erg jammer dat ze geen trial version hebben. Uiteraard voel ik er weinig voor om een extentie te kopen terwijl ik niet weet of het de gewenste oplossing biedt. Negen van de tien extenties lijken altijd leuk maar zodra je ze installeert blijkt het niet te zijn wat je eigenlijk zoekt.

Ik heb Tabulizer een mail met wat vragen gesteld. Afhankelijk van hun antwoord zal ik de extentie wel of niet aanschaffen. Zodra ik meer weet zal ik het op dit forum delen. Mocht iemand andere tips of ervaring met Tabulizer hebben dan hoor ik het graag.

Groeten,
Edwin
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Joo Database

07 sep 2014 16:32
#6
Beste Woody,

Hierbij mijn terugkoppeling. Tabulizer lijkt een goede mogelijkheid en ze hebben een snel en uitgebreid antwoord. Helaas hebben ze geen trial versie zodat je het resultaat niet op je eigen site kan proberen.

In eerste instantie was ik van plan om de extentie aan te schaffen maar in tegenstelling tot een paar maanden geleden lijken de prijzen in Google Drive nu voor iedereen zichtbaar, ook als je niet met gmail bent ingelogd. Alleen op Apple users heb ik het nog niet getest.

Tabulizer is responsive maar ondanks dit zal het niet lukken om een prijstabel in zijn geheel op een telefoon te laten zien. Doordat klanten mijn tabellen niet hoeven te sorteren zie ik weinig meerwaarde en heb ik besloten om met Google Drive (spreadsheet) door te gaan . Met het wijzigen van 1 getal worden de prijzen van al mijn hotels aangepast. Het resultaat met Google Drive staat op www.khemtittravel.nl/index.php/vakantie-...ara-sathorn1#prijzen .
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Joo Database

07 sep 2014 18:29
#7
Dat is goed nieuws.
Het lijkt er inderdaad zo op dat wat jij wil zo kan.

Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Joo Database

08 sep 2014 01:58
#8
Bedankt voor het meedenken. ik zal het onderwerp hierbij sluiten.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.252 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie