Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 00:49
#1
Ik heb een update van Joomla 2.5.8 naar 3.4 gedaan en nu is alles verdwenen.
Ik kan nog wel inloggen op de achterkant van mijn site maar verder is er niets meer te zien, geen artikelen alle acties geven een blanco scherm. Ik had eerst een backup van de site gemaakt maar deze kan ik dus ook niet terugplaatsen. Wie weet een oplossing?
  • Break
  • Break's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 06:37
#2
Hallo break,
Heb je eerst ook de update naar 2.5.28 gedaan?
Heb je alle extensies nagelopen of ze geschikt zijn voor J 3? (zie o.a. dit topic )
Witte schermen duiden meestal op een extensies (of meerdere) die niet geschikt zijn voor Joomla 3.
Zet anders in de back-end de error-reporting aan, zodat je eventueel kunt achterhalen welke extensie mogelijk dwars ligt
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 10:33 - 06 jul 2015 10:45
#3
Via de provider heb ik ondertussen weer toegang tot de achterkant van mijn site. Backup teruggezet en er is wel weer wat zichtbaar op de site. Alleen bij het doorklikken in het menu krijg ik een foutmelding. Alle webpagina's heb ik wel weer maar het menu werkt niet meer zowel aan de voor als aan de achterkant.
Code:
500 - Er deed zich een fout voor. Unknown column 'a.ordering' in 'field list' SQL=SELECT a.id, a.menutype, a.title, a.alias, a.note, a.path, a.link, a.type, a.parent_id, a.level, a.published as apublished, a.component_id, a.ordering, a.checked_out, a.checked_out_time, a.browserNav, a.access, a.img, a.template_style_id, a.params, a.lft, a.rgt, a.home, a.language, a.client_id,CASE a.type WHEN 'component' THEN a.published+2*(e.enabled-1) WHEN 'url' THEN a.published+2 WHEN 'alias' THEN a.published+4 WHEN 'separator' THEN a.published+6 END AS published,l.title AS language_title, l.image as image,u.name AS editor,c.element AS componentname,ag.title AS access_level,e.name AS name FROM `drxhd_menu` AS a LEFT JOIN `drxhd_languages` AS l ON l.lang_code = a.language LEFT JOIN `drxhd_users` AS u ON u.id = a.checked_out LEFT JOIN `drxhd_extensions` AS c ON c.extension_id = a.component_id LEFT JOIN drxhd_viewlevels AS ag ON ag.id = a.access LEFT JOIN drxhd_extensions AS e ON e.extension_id = a.component_id WHERE a.id > 1 AND a.client_id = 0 AND a.published = 1 AND a.menutype = 'top' ORDER BY a.lft asc Unknown column 'a.ordering' in 'field list' SQL=SELECT a.id, a.menutype, a.title, a.alias, a.note, a.path, a.link, a.type, a.parent_id, a.level, a.published as apublished, a.component_id, a.ordering, a.checked_out, a.checked_out_time, a.browserNav, a.access, a.img, a.template_style_id, a.params, a.lft, a.rgt, a.home, a.language, a.client_id,CASE a.type WHEN 'component' THEN a.published+2*(e.enabled-1) WHEN 'url' THEN a.published+2 WHEN 'alias' THEN a.published+4 WHEN 'separator' THEN a.published+6 END AS published,l.title AS language_title, l.image as image,u.name AS editor,c.element AS componentname,ag.title AS access_level,e.name AS name FROM `drxhd_menu` AS a LEFT JOIN `drxhd_languages` AS l ON l.lang_code = a.language LEFT JOIN `drxhd_users` AS u ON u.id = a.checked_out LEFT JOIN `drxhd_extensions` AS c ON c.extension_id = a.component_id LEFT JOIN drxhd_viewlevels AS ag ON ag.id = a.access LEFT JOIN drxhd_extensions AS e ON e.extension_id = a.component_id WHERE a.id > 1 AND a.client_id = 0 AND a.published = 1 AND a.menutype = 'top' ORDER BY a.lft asc LIMIT 0, 20 Unknown column 'a.ordering' in 'field list' SQL=SELECT a.id, a.menutype, a.title, a.alias, a.note, a.path, a.link, a.type, a.parent_id, a.level, a.published as apublished, a.component_id, a.ordering, a.checked_out, a.checked_out_time, a.browserNav, a.access, a.img, a.template_style_id, a.params, a.lft, a.rgt, a.home, a.language, a.client_id,CASE a.type WHEN 'component' THEN a.published+2*(e.enabled-1) WHEN 'url' THEN a.published+2 WHEN 'alias' THEN a.published+4 WHEN 'separator' THEN a.published+6 END AS published,l.title AS language_title, l.image as image,u.name AS editor,c.element AS componentname,ag.title AS access_level,e.name AS name FROM `drxhd_menu` AS a LEFT JOIN `drxhd_languages` AS l ON l.lang_code = a.language LEFT JOIN `drxhd_users` AS u ON u.id = a.checked_out LEFT JOIN `drxhd_extensions` AS c ON c.extension_id = a.component_id LEFT JOIN drxhd_viewlevels AS ag ON ag.id = a.access LEFT JOIN drxhd_extensions AS e ON e.extension_id = a.component_id WHERE a.id > 1 AND a.client_id = 0 AND a.published = 1 AND a.menutype = 'top' ORDER BY a.lft asc
Terug naar controlepaneel
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 06 jul 2015 10:45 door Astrid.
  • Break
  • Break's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 10:51
#4
Zo te zien heb je nu een Joomla 3 database met Joomla 2.5 bestanden. Dus ik weet niet wat je hoster heeft teruggezet, maar vermoedelijk alleen de bestanden.
Je schrijft dat je zelf een backup hebt gemaakt? Heb je die nog wel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 11:08
#5
Hallo Astrid,
Ik ben er blijkbaar niet zo in thuis wat bedoel je met "ik heb de melding tussen tags geplaatst"

Bij mijn hosting provider Strato is er de mogelijkheid om je website terug te zetten naar een vorige datum.
Ik heb dat gedaan naar een datum van voor mijn update experiment. Alle data (artikelen) zijn wel up-to-date alleen het hoofdmenu werkt niet en worden er geen artikelen op de website getoond.
Bij de eigenschappen van Joomla staat ook duidelijk versie 2.5.8 dus dat klopt met wat het was.
Ik kan de backup wel weer plaatsen maar heeft dat zin als alle artikelen wel up-to-date zijn.
  • Break
  • Break's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 11:48
#6
:off:
Als je een foutmelding of een code op het forum zet, dan is het beter om deze tussen tags te zetten. Dat heb ik dus nu even voor je gedaan.
:back:
Als ik het zo bekijk hier , dan zet Strato backup inderdaad alleen je bestanden terug.
Heb je zelf geen backup gemaakt met Akeeba backup voordat je met de upgrade startte?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 12:55
#7
Ik heb een backup gemaakt met x Cloner and restore.
Via ftp heb ik deze backup teruggezet en nu moet ik nog uitvogelen hoe ik de backup uitvoer.

Blijkbaar is de data wel teruggezet maar is het Joomla programma niet teruggezet.
Zou ik Joomla 2.5.8 weer opnieuw kunnen installeren?
  • Break
  • Break's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

update van 2.5.8 naar 3.4 mislukt

06 jul 2015 13:25
#8
Dan zal je de backup handmatig terug moeten zetten. Hier staan de instructies.
Verwijder dus alles uit de rootmap en volg dan de instructies. Leeg ook je database voordat je begint.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.804 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie