Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Update 2.5.28 naar 3.3

Update 2.5.28 naar 3.3

31 jan 2015 16:06
#1
Tijdens het updaten via JoomlaUpdate verschijnt na verloop van tijd als de update op 82.7 % zit:

"Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request"

In de adresbalk staat op dat moment: "option=com_joomlaupdate&task=update.finalise"

De upgrade wordt niet volledig uitgevoerd. Je kan wel naar het controlepaneel en de algemene instellingen aanpassen. En ook de comp Virtuemart is te benaderen. Maar zodra je een andere joomla-functie wil gebruiken verschijnen er foutmeldingen zoals "Notice: Undefined property: ContentController::$input" of "Notice: Undefined property: BannersController::$input"

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?
  • cornelius
  • cornelius's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Update 2.5.28 naar 3.3

31 jan 2015 18:26
#2
Lastig te zeggen. Kan met serverconfiguratie te maken hebben, kan ook zijn dat niet al je extensies of je template geschikt zijn voor Joomla 3.
Handigste is vaak om de update op een lokale testomgeving uit te voeren (als je xampp wilt gebruiken, dan bij voorkeur versie 1.8.2). Dan kan je in ieder geval serverconfiguratie uitsluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Update 2.5.28 naar 3.3

31 jan 2015 21:00 - 31 jan 2015 21:01
#3
Alle niet Joomla extensies behalve VM verwijderd. Standaard template. Misschien toch de server. Hoewel ik al diverse updates op dezelfde server gedaan heb. Maar dat waren steeds jongere installaties. Deze komt nog van 1.5. Vreemd is dat het een paar maanden geleden (oktober) wel gelukt is met dezelfde site maar dan met een eerdere versie van joomla 3.3. en die heb ik ondertussen wel kunnen updaten naar 3.3.6

Elders iets gelezen over max execution time op de server. Misschien in die richting zoeken. Ga het zeker lokaal proberen.
Laatst bewerkt 31 jan 2015 21:01 door cornelius.
  • cornelius
  • cornelius's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Update 2.5.28 naar 3.3

10 feb 2015 14:05
#4
Lokaal geinstalleerd met behulp van Akeeba backup restore. Daarna update. Blijft nu niet meer steken op 82.7 procent. Maar er komt een melding 1062 Met een lange boodschap waarvan in de bijlage de eerste regels:


Ik zie onderin dat de versie 3.3.6 is en kan naar het controlepaneel. Maar zodra ik bijvoorbeeld naar artikelen ga volgt een fout: Zie bijlage.

NB De meldingen kan ik hier niet plaatsen omdat ze als onveilig beschouwd worden. Vandaar in de bijlage.






De update is niet helemaal af gemaakt denk ik.

Ik denk dat ik nu eerst het het probleem van de duplicate entry moet oplossen. Maar ik zou niet weten hoe.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • cornelius
  • cornelius's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Update 2.5.28 naar 3.3

18 feb 2015 14:20
#5
Eindelijk opgelost. Na het verschijnen van de foutmeldingen ingevoerd:
"administrator/index.php?option=com_installer&task=database.fix".
En toen was alles in orde. Pffft.
  • cornelius
  • cornelius's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.342 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie